پور ابراهیمی گفت: حتی اگر فردا تحریم‌های آمریکا برداشته شود ما نگرانی ازسوء مدیریت‌های اقتصادی درکشور را همچنان خواهیم داشت .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،محمدرضا پوابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در نشستی با خبرنگاران گفت: حذف وزیرکار  اقدام بزرگی بود که درمجلس انجام شد ومن برای هر هزینه‌ای ایستاده ام زیرا کارهای بزرگ قطعا هزینه بر است ،حتی اگر درآینده هزینه بیشتری برای بداخلاقی‌های احتمالی قرارباشد بپردازم.

پورابراهیمی افزود:برخی نمایندگان واطرافیان وزیرکار که بعدا نام می‌برم درحرکت غیراخلاقی قصد داشتنداستیضاح راحذف کنند که با تدبیربه موقع رییس مجلس این اتفاق رخ نداد وحتی با شعارهای استیضاح حذف شد قصد داشتند که جلسه را برهم بزنند که موفق نشدند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه سیاست کاهش ارزش پول در برخی کشورهای دنیا سیاستی خودخواسته داخلی است اظهارداشت: به طور مثال در جنگ تجاری که بین آمریکا وچین درحال رخ دادن است با افزایش تعرفه های واردات توسط آمریکا از چین، کشور چین نیز با کاهش ارزش پول خود سعی در مقابله با این تصمیم آمریکا دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود:درجریان واگذاری شرکت‌ها درراستای اجرای اصل ۴۴قانون اساسی کلیه شرکت‌های تابعه وزارت‌های صنعت، نیرو، نفت واقتصاد واگذارشدند که اغلب خریداران امتیاز شرکت‌ها نهاد‌های عمومی غیردولتی بودند که مصداق این شرکت هاتامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق فولاد وصندوق عشایری بود که زیرمجموعه وزارت کارهستند.

وی مجموعه وزارت کار را لوکوموتیو کشنده اقتصاد کشور دانست وگفت:حساسیت مجلس نسبت به تعیین تکلیف وزیر کاربالاست وامیدوارم به زودی  فرد توانایی معرفی شود، ولی باید گفت وزیر کارنباید فردی کلاسیک و غیر عملیاتی باشد.

وی درخصوص استاندار کرمان وانتخاب گزینه جدید برای استانداری کرمان اظهارداشت:بنده مخالف ۱۰۰درصدی فرد غیربومی برای استانداری کرمان هستم به وزیرکشورهم گفتیم درخصوص  فدایی وشرایط انتخاب وی برای استانداری سریع‌تر تعیین تکلیف کنند.

نماینده مردم کرمان و راور درمجلس گفت: برخورد با متخلفان بزرگ اقتصادی باید مطالبه محکم مردم ورسانه‌ها باشد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ازتمام مدیران شرکت مس میتوان سوال کرد که آیا بنده دنبال معرفی فرد یا افرادی به این مجموعه بوده ام گفت: قطعا پاسخ این سوال منفی است ومن مطالبه ام این است ازنمایندگان مجلس استان که آیا در۲سال فعالیتم مداخله درامور داشته ام یاخیر واصراری مبنی برمعرفی فرد یا افرادی درمجموعه‌های استانی داشته ام، این درحالی است که فعالیت‌های مادرسطح کلان اجازه این دخالت‌ها را نمی‌دهد.

وی افزود:درخصوص استیضاح وزیر کار بنده شاکی خصوصی آقای ربیعی درخصوص تخلفات صورت گرفته خواهم بود وهرجایی درسیستم قضا نیاز باشد خواهم رفت.

وی ضمن عذرخواهی ازخانواده پزشکیان بدلیل نام بردن از پسر وی در جریان این استیضاح گفت: بنده نباید اسمی از وی می بردم وعذرخواهی خودم را از این موضوع عنوان کرده واز این تریبون نیز بابت این اشتباه عذرخواهی می کنم.

پورابراهیمی با اشاره به دوران سه ماهه بحران در بازار ارزدر کشور اظهارداشت:اعتقاد دارم درشرایط سخت فعلی ضروری است ۲اقدام درکشور انجام شود اول شفاف سازی وایجادزیرساخت‌ها برای این اقدام ودوم مواجهه با این تخلفات اقتصادی که باید در هر سطحی انجام شود.

وی اظهارداشت: درشورای عالی اقتصادکشور که با دستور رهبر وتعیین محور‌های کار توسط ایشان، برگزارمی شود جلسات در دو سطح برگزارمی شود یک جلسه باسران قوا وجلسه‌ای درسطح کارگروه‌های کارشناسی که خروجی رابعدازبررسی موارد به جلسه اصلی ارائه می‌دهد.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه تصور می کنم برای اولین بار است مقام معظم رهبری از دولتی دراین حد حمایت می کند بیان کرد: رهبر انقلاب در حمایت از دولت سنگ تمام گذاشته است.

وی ازجمله تصمیمات این شورا را عناوینی چون ضرورت واگذاری برخی دارایی های دولتی ، کنترل واردات ونیز بازار ارز ذکر کرد وگفت: با این تفاسیر متخصصین کشوربایداعلام کنندچرا ما۳ماه چنین شرایط سخت اقتصادی را درحوزه ارز شاهدبودیم .

وی بااشاره به اینکه اعتقاد به گرایش‌های سیاسی ندارم اظهارداشت: یکی ازمحدودیت‌ها در کشورما  تعریف افراد درقالب گروه بندی‌های سیاسی درنظام جمهوری اسلامی است که عملا راه به جایی نمی برد ومردم نیز این شرایط را نمی پذیرند.

نماینده مردم کرمان وراور درمجلس تصریح کرد: درخصوص پرونده واردات خودرو‌های لوکس به کشور درحوزه گمرک اسنادی جعل شده بود وازآنجایی که بین گمرک و وزارت صنعت لینکی وجود نداشت تا اوضاع کنترل شود  تخلف عدم شناسایی وجودداشت وهمه تقصیر را از گردن خود ساقط می کرده و به دیگری حواله می کردند.

وی اظهارکرد:شوک ارزی رادرتمام دولت‌ها داشتیم که شوک ارزی فعلی هنوز به سنگینی شوک ارزی دولتی هاشمی نمی‌رسد، زیرا آن شوک تاریخی‌ترین شوک ارزی کشور بود، اما ازنظر من بهترین موقعیت برای جراحی اقتصاد ایران وبرطرف کردن دمل‌های چرکی ، مانند حضور دولت دراقتصاد وغیرشفاف بودن اوضاع مالی وبانکی ، اکنون است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود:درحال حاضر۸۰درصدمطالبه مردم ورسانه بایدپیشگیری از بروز تخلف ازطریق شفاف سازی باشد درخصوص پرونده آقای سیف ومعاونین بانک مرکزی نیز از آنجایی که درحال حاضر تحقیق از این افراد درحال انجام هست ،حق نداریم هیچ حرفی تا زمانی که دادگاه به نتیجه برسد مطرح کنیم.

وی اظهارداشت:درخصوص استاندار سابق کرمان از آنجایی که وی عملا به ما اعلام کرده بود بدلیل بیماری همسرشان قادر به ادامه کار نبودند باید استعفا پذیرفته می شد اما متاسفانه در بداخلاقی هایی که صورت گرفت و در حق فردی چون آقای رزم حسینی این شایعات روا نبود وشایعاتی در خصوص دست داشتن وی در پرونده های اقتصادی ودیگر تخلفات مطرح می شد باید در سطح جلسات ودیگر مناسبت ها در استان حضور می یافت تا خط بطلانی باشد برتمام دروغ هایی که درباره دستگیری وی مطرح شده بود، ولی این حضور فعال وی دراین جلسات به مذاق برخی دوستان خوش نیامده وسوالی برای آنان شده است.

وی خواستار توجه وزارت کشور برای انتخاب فرد بومی و قوی برای سکان داری مدیریت استان شد وگفت: اگر احساس کنیم فرد بومی ضعیف برای استانداری انتخاب شده قطعا از گزینه های غیربومی اما قوی حمایت می کنیم ولی درحال حاضر چنین نظری نداریم.

وی درخصوص نوبخت و سکانداری مدیریت برنامه وبودجه کشور گفت: سازمان برنامه وبودجه موتور اقتصاد کشور وعامل جهت دهی به اقتصادماست ومن تصورمی کنم در حلقه های اول تا سوم دولت افرادی قوی تر از آقای نوبخت برای مدیریت این سازمان وجود دارد.

از وی درخصوص وضعیت طرح بازنشستگان در بدنه دولت سوال شد که گفت: 15پست استانداری وجمعی از معاونت های وزرا و مدیران ارشد با این طرح عملا خانه تکانی می شوند ومجلس براین طرح مصر است.

وی درباره صندوق بازنشستگان فولاد کشور نیز اظهارداشت:16هزار بازنشسته زغالسنگ فقط دراستان کرمان داریم که با مشکلات زیادی دست .وپنجه نرم می کنند که نباید با این شکل اداره شوند زیرا دارایی ها ومطالبات فولاد چند برابر بدهی های این صندوق است .

وی ادامه صادرات زغال و خروج از انحصار داخلی را راه نجات صنعت زغال ذکر کرد وافزود:اگر صادرات به همین شکل ادامه یابد شرکت زغالسنگ می تواند دوبرابرفعلی ایجاد شغل کند.

انتهای پیام/ی

شرایط اقتصادی  کشور  رو به سمت مطلوب پیش می رود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار