معاون امور کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی گفت: نمایشگاه کتاب و نرم افزار به مناسبت سالروز پیوند حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) با موضوع ازداوج در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

برپایی نمایشگاه کتاب در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی با موضوع ازدواجبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ جعفر درباغ‌عنبران معاون امور کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی گفت:  هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ها آشنایی مراجعان با سیره و زندگانی حضرت امام علی (ع) و فاطمه زهرا (س) به عنوان الگوی عملی در زندگی و ازدواج، فرهنگ خانواده و ازدواج، معیار‌های انتخاب همسر و معرفی منابع و متون مرتبط با این موضوع می باشد.

وی ابتدا از نمایشگاه کتابخانه شیخ مجتبی قزوینی واقع در خیابان طبرسی مشهد یاد کرد وافزود: در این نمایشگاه با عنوان "پیوند آسمانی" بیش از یکصد عنوان منابع چاپی و دیجیتالی، نرم‌افزار و حدیث به نمایش گذاشته شده که از ۲۲ تا ۲۷ مردادماه در این کتابخانه دایر است.

معاون امور کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی گفت: بهشت خانواده از سیدجواد مصطفوی، جوانان و انتخاب همسر نویسنده علی اکبر مظاهری، مسائل ازدواج و حقوق خانواده تالیف علی اکبر بابازاده، راه و رسم همسرداری در جامعه امروزی از امین الله اکبری، مبانی روانشناختی ازدواج در بستر فرهنگ و ارزش‌های اسلامی نوشته غلامعلی افروز، برخی از کتاب‌های این نمایشگاه است.

 درباغ‌عنبران افزود: برخی نرم افزار‌های دوره آموزشی خانواده موفق از موسسه فرهنگی پرنیان هنر و اندیشه، نرم افزار کتاب الکترونیکی و سخنرانی پیرامون خانواده از شرکت نرم‌افزاری صافات، خانواده برتر ازسری محصولات گنجینه معرفت، وبرخی نرم افزار‌های دیگر، دربخش نرم افزاری به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه نمایشگاهی با عنوان " ازدواج آسان" با بیش از ۵۰ نسخه کتاب در کتابخانه زینبیه واقع در خیابان مطهری شمالی ۲ برپا شده است، گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه، آشنایی جوانان با فلسفه ازدواج، راه و رسم خواستگاری، مهارت‌های زندگی و روش‌های انتخاب همسر می‌باشد.

معاون امور کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی گفت: راز‌ها و کرشمه‌ها، ونوس در آتش، مریخ در یخ، بهشت خانواده، ازدواج عاقلانه، ازدواج مکتب انسان‌سازی، گلبرگ زندگی، ازدواج، پاکدامنی عناوین برخی از کتاب‌های این نمایشگاه است.

 درباغ‌عنبران با بیان اینکه این نمایشگاه‌ها تا پایان هفته جاری در کتابخانه‌های وابسته به آستان‌قدس‌رضوی در معرض دید علاقمندان قرار دارد، افزود: دیگر کتابخانه‌های وابسته در مشهد و شهرستان‌ها نیز با برخی فعالیت‌های فرهنگی، سالروز این پیوند آسمانی را گرامی داشتند.

انتهای پیام // ف. ک
 
 

 

برگزاری نمایشگاه " ازدواج آسان"  در مشهد

برچسب ها: کتاب ، کتابخوانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.