دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت از کشف ۳ شی عتیقه مربوط به عصر مفرغ با قدمت ۵ هزار سال در این شهرستان خبر داد وگفت:دستگاه قضائی با قاچاقچیان اشیای عتیقه برخورد قانونی می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین سلامی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: شامگاه گذشته، پس ازانجام یکسری کار اطلاعاتی توسط پلیس اطلاعات جیرفت، تعداد سه شی عتیقه مربوط به عصر مفرغ با قدمت ۵هزار ساله کشف و ضبط شد.

وی در رابطه با مشخصات اشیای کشف شده افزود: در این عملیات یک ظرف سفالی بزرگ با بدنه گرد به ارتفاع ۳۰ سانتی متر و یک ظرف سفالی کوچک به ارتفاع ۱۰/۵ سانتی متر و یک قطعه شی سنگی سبز رنگ استوانه‌ای شکل با تزیین کنده هندسی ریز به ارتفاع ۳/۵ سانتی متر و قطر ۳ سانتی متر کشف شد.

سلامی تصریح کرد: بر اساس نظریه کارشناس میراث فرهنگی قدمت اشیاء کشف شده قدمتی بالغ بر ۵ هزار سال دارند و مربوط به عصر مفرغ می‌باشند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت ضمن درخواست از مردم در خصوص همکاری جهت کشف اشیا عتیقه اظهار کرد: تلاش برای دستگیری قاچاقچیان عتیقه ادامه دارد و دستگاه قضایی به شدت با این افراد برخورد می‌کند.
انتهای پیام/ی

کشف اشیا عتیقه در جیرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار