رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تربت حیدریه گفت: امسال ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در سه حوزه آبخیز 'برس کدکن'، 'بایگ' و 'صنوبر' از محل صندوق اعتبارات ملی اختصاص یافت.

اختصاص ۱۰ میلیارد ریال به حوزه آبخیزداری تربت حیدریهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ علیرضا قادری رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تربت حیدریه گفت: هم اکنون در حال اجرای مناقصه هستیم و به محض مشخص شدن پیمانکار، عملیات آن تا آبان ما اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در اجرای پروژه‌های آبخیزداری 30 درصد مشارکت بخش خصوصی نیز لحاظ شده است، افزود: یکی از راهکار‌های اساسی در مقابله با بحران آب و خشکسالی‌های اخیر، ایجاد سد‌ها و بند‌های خاکی است و با توجه به باران‌های سیل آسا و روان آب‌ها بخصوص در اسفند و فروردین، احداث این پروژه‌ها در تقویت سفره‌های آب‌های زیرزمینی بسیار ضروری و تاثیرگذار است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ادامه داد: پارسال در برنامه ششم توسعه که در مجلس به تصویب رسید، مقرر شد عملیات آبخیزداری به میزان 10 میلیون هکتار و عملیات بیابان زدایی به میزان یک میلیون هکتار در کشور انجام شود که بر اساس آن در بودجه امسال 200 میلیون دلار مجلس شورای اسلامی مصوب کرد که البته این رقم به جز بودجه‌های مصوب ملی و استانی است.

قادری خاطرنشان کرد: از مجموع 50 حوزه و زیرحوزه آبخیز شهرستان، در 10 حوزه طرح مطالعاتی مصوب تهیه شده که برای اجرایی آن به 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی گفت: شهرستان تربت حیدریه با 255 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی، بر اساس نقشه پوششی گیاهی 500 هکتار بیشه زار و جنگل‌های خشک در ارتفاعات نسر و سریشا و 58 هزار هکتار مراتع خوب و متراکم و 165 هزار هکتار مراتع کم تراکم و فقیر دارد

انتهای پیام//ز. ج.


شهرستان تربت حیدریه 165 هزار هکتار مراتع کم تراکم و فقیر دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.