شهردار ناحيه 2 (بیدگل) شهرداری آران و بيدگل از مراحل آزادسازی، تملک و احیای یخچال تاریخی مختص آباد به همت شهرداری بیدگل و ممانعت از هرگونه ساخت‌وساز جدید در حریم پایگاه ملی ویگل خبر داد.

دكتر علي فاطميان شهردار ناحيه 2 (بیدگل) شهرداری آران و بيدگل، در گفتگوی اختصاصی با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: یخچال مختص آباد یک یخچال تاریخی است که در آران و بیدگل دو مورد آن بیشتر نیست.

وی با اشاره به اینکه شهرداری بیدگل به دنبال تملک محل یخچال مختص‌آباد است گفت: حدود 500 میلیون تومان هزینه برای فاز اول مرمت یخچال برآورد شده است که البته با اوضاع و شرایط اقتصادی و سار هزینه‌های موردنیاز در احیای این کار تاریخی به‌طورقطع و یقین عدد و رقم مالی هزینه‌ها در حال تغییر و افزایش است.

به گفته وی، شهرداری بیدگل درنظردارد علاوه بر تملک این محل تصمیم دارد چند خانه تاریخی را نیز که در مجاورت آن است خریداری و در کنار یخچال احیا کند.

ممانعت شهرداری بیدگل از هرگونه ساخت‌وساز جدید در حریم پایگاه ملی ویگل

شهردار جوان بیدگل در ادامه با اشاره به اینکه پایگاه ملی ویگل با حمایت شهرداری و تلاش انجمن دوستداران میراث فرهنگی سلیمان صباحی بیدگلی به‌عنوان هفتاد و پنجمین پایگاه ملی در سال 96 ثبت شد افزود: شهرداری بیدگل به‌عنوان حامی میراث فرهنگی از این پایگاه ملی بیش از 380 هکتاری (واقع در انتهای بلوار ویگل به سمت کاشان روبروی شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی) با پیشینه‌ای بیش از 3 هزار سال مربوط به عصر ساسانیان  که حریم دارد است تلاش می‌کند تا هیچ‌گونه ساخت‌وسازهای جدید حتی حفر چاه ایجاد نشود.

دکتر فاطمیان، استقرار پایگاه و راه‌اندازی مرکز آن برای انجام امورات پایگاه از طریق بخشی از تملک‌ها و اعطای ساختمان به پایگاه ملی ویگل را یادآور شد و گفت: شهرداری بیدگل محدودیت ورود به حریم این پایگاه ملی را ایجاد کرده است تا ساخت‌وساز در آن نشود.

احداث خیابان شاسوسا به خلوتگاه سهراب سپهری

وی در خصوص اجرای دیگر پروژه‌های عمرانی در حمایت میراث فرهنگی شهرداری بیدگل احداث خیابان شاسوسا به خلوتگاه سهراب سپهری را تأکید کرد و گفت: شهرداری بیدگل محور شاسوسا از بلوار خلیج‌فارس تا شاسوسا از ورودی به یحیی‌آباد را که زیر نظر شهرداری مرکزی است و به بلوار خلیج‌فارس وصل می‌شود برای دسترسی به ساختمان شاسوسا، خلوتگاه سهراب سپهری احداث کرد.

به گفته وی، شهرداری بیدگل تصمیم دارد با واگذاری خلوتگاه سهراب سپهری به بخش خصوصی برنامه‌های متنوع جذب گردشگری را برای آن اجرایی کند.

پیش‌بینی 8 میلیارد تومان اعتبار برای کل طرحهای عمرانی بیدگل در سال 97

شهردار ناحيه 2 (بیدگل) شهرداری آران و بيدگل، در خصوص پروژه‌های عمرانی این شهرداری نیز اظهار داشت:8 میلیارد تومان اعتبار برای کل پروژه‌های عمرانی بیدگل در سال 97 پیش‌بینی‌شده است که مهم‌ترین آن احداث ضلع غربی باند کندرو بلوار خلیج‌فارس به طول 2.3 کیلومتر از میدان علم و صنعت تا پل راه‌آهن کاشان با برآورد اعتبار اولیه یک و نیم میلیارد تومان است که به‌طور مسلم با افزایش هزینه‌های اقتصادی میزان اعتبار اجرایی پروژه نیز افزایش خواهد یافت.

دکتر فاطمیان، احداث خیابان امامزاده ابراهیم (ع) به طول یک کیلومتر و برآورد اعتبار اولیه یک میلیارد تومان را از دیگر پروژه‌های کلان، دارای اهمیت و درخواست مردمی این شهرداری برشمرد.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت‌ها هزینه پروژه روشنایی بلوار دکتر اسلامی را از 250 میلیون تومان در عید به 600 میلیون تومان در شرایط فعلی افزایش داد تصریح کرد: بقیه پروژه‌های عمرانی شهرداری بیدگل نیز شامل جدول‌گذاری، تملک‌ها، زیرسازی، آسفالت روشنایی و سایر موارد نیز برای معابر، میدان‌ها و خیابان‌های این ناحیه شهری در حال اجرا است.

10 ميليارد ريال براي افتتاح طرحهای نیمه‌تمام نياز است

به گفته وی، براي افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام در ناحيه دو شهرداري آران به 10 ميليارد ريال اعتبار نياز است.

شهردار ناحيه 2 (بیدگل) شهرداری آران و بيدگل، مجموعه فضاي سبز شهرداري آران و بيدگل را حدود 120 هكتار اعلام كرد و گفت: سهم این ناحيه از كل فضاي سبز اين شهرستان حدود 40 تا 45 هكتار است.

دکتر فاطمیان، گفت: تاكنون حدود 20 ميليارد ريال آزادسازی نیز در ناحيه دو شهرداري آران و بيدگل انجام‌شده است كه حدود 5 ميليارد ريال از اين مقدار زمين معوض بوده است.

وی در پایان در خصوص طرح جامع تفصيلي شهرداري آران و بيدگل که 17 سال است از سال 80 تاکنون به طول انجاميده است گفت: این طرح امسال ابلاغ و در حال به‌روزرسانی است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.