وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد این کشور امیدوار است فرآیند الحاق آن به اتحادیه اروپا مجددا از سر گرفته شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،  مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت: این کشور امیدوار است فرآیند الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا مجددا از سر گرفته شود و ترکیه به اصلاحات مورد نیاز برای پیوستن به این اتحادیه ادامه خواهد داد.

چاووش اوغلو در دهمین نشست سفرای خارجی در آنکارا گفت: «البته که ما امیدواریم فرآیند الحاق به اتحادیه اروپا از سر گرفته شود و ما همچنان به ارتقای استاندارد‌های خود و انجام اصلاحات و همگرایی‌های لازم ادامه خواهیم داد.»

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد این کشور هیچگاه تلاش‌ها را برای پیوستن به اتحادیه اروپا کنار نگذاشته است.  

او افزود: «ما همچنان به انجام اصلاحات داخلی در وزارتخانه‌ها و نهاد‌های دولتی ادامه خواهیم داد. زمانی هم که فرصت برداشتن روادید و تشکیل اتحادیه گمرکی برسد، انتظار داریم این وزارتخانه‌ها و نهاد‌ها در این مسیر گام‌هایی بردارند و چرخه دست به کار نشدن را بشکنند.»

نشست سالانه سفرای خارجی در ترکیه روز یکشنبه شروع شده و تا هفدهم اوت در آنکارا و قونیه ادامه خواهد داشت.

اتحادیه اروپا و ترکیه، گفتگو‌های الحاق را سال ۲۰۰۵ شروع کردند. با این وجود روابط دو طرف به دنبال کودتای نافرجام ژوئیه ۲۰۱۶ رو به وخامت رفت به طوری که آنکارا عملا اروپا را به حمایت از کودتاکنندگان متهم کرد.  

اتحادیه اروپا نیز متقابلا به شدت از بازداشت روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر در ترکیه انتقاد کرده است.  

به دنبال این تحولات، اتحادیه اروپا آماده سازی‌ها را برای فصل جدید مذاکرات الحاق ترکیه به این اتحادیه معلق کرد.

روابط دو طرف پس از آنکه چندین کشور اروپایی از جمله اتریش مانع از برپایی راهپیمایی به وسیله چهره‌های سیاسی ترکیه برای ترکیه ای‌های ساکن اروپا در آستانه همه پرسی قانون اساسی این کشور شدند هر چه بیشتر تنزل یافت. این همه پرسی در آوریل ۲۰۱۷ برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار