دولت آمریکا باید ظرف سه ماه فهرستی از افراد مرتبط با دستگاه‌های اطلاعاتی روسیه را به منظور گنجاندن آنها در فهرست تحریم‌ها ارائه کند.

ضرب‌الاجل سه ماهه به دولت آمریکا برای معرفی افراد مرتبط با دستگاه‌های اطلاعاتی روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، قانون بودجه دفاعی آمریکا برای سال 2019 نشان می دهد دولت آمریکا باید ظرف سه ماه فهرستی از افرادی را که با دستگاه‌های اطلاعاتی روسیه مرتبط هستند و احتمالا هدف تحریم‌های آمریکا قرار خواهند گرفت، ارائه کند.

در قانون بودجه دفاعی آمریکا برای سال 2019 که روز دوشنبه به امضای دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور رسید، تدابیری پیش بینی شده است که در آن افراد مرتبط با دستگاههای اطلاعاتی روسیه هدف قرار دارند.

این سند، رئیس جمهور آمریکا را ملزم می کند تا ظرف 90 روز گزارشی را شامل اسامی افراد مرتبط با دستگاه‌های اطلاعاتی و دفاعی روسیه که براساس «قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» (CAATSA) احتمالا هدف تدابیر محدود کننده قرار خواهند گرفت، به کنگره ارائه کند.

واژه «ارتباط» به هر گونه تعامل یا فعالیت به نمایندگی از جامعه اطلاعاتی و صنعت دفاعی روسیه و همچنین معاملات مالی با این نهادها اشاره دارد. با این حال، این قانون در برخی موارد برای شرکای آمریکا که در زمینه دفاعی با روسیه همکاری دارند، در اجرای «قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» استثنائاتی قائل شده است.

این سند همچنین اعلام می کند که آمریکا همکاری خود را با روسیه در چارچوب معاهده «آسمان باز» به بهانه اینکه مسکو آن را رعایت نمی کند، متوقف می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار