با اختصاص ردیف بودجه‌ای خاص ۱ هزار و ۷۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی آسیب دیده از فعالیت معدنی کشور بازسازی و احیاء شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛مدیر کل حفاظت و حمایت از عرصه‌های منابع طبیعی کشور  در گردهمایی مدیران حفاظت از منابع طبیعی کشور در گرگان گفت: از سال ۱۳۸۶ تاکنون بیش از ۶۶ میلیون هکتار برای طرح‌های معدنی از سوی وزارت صنعت، معدن برای اجرای طرح استعلام شد که تنها با دو و نیم میلیون هکتار آن موافقت شده است.

بهمن افراسیابی گفت: از پارسال با اختصاص ردیف بودجه‌ای، کار احیای منابع ملی آسیب دیده در عرصه‌های طرح‌های معدنی آغاز شده است.

وی افزود: تا کنون ۱ هزار و ۷۰۰ هکتار از این عرصه‌های آسیب دیده معدنی بازسازی شد.

حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان هم گفت:: ۱۵ درصد از حقوق و درآمد دولتی اکتشاف معادن به حساب خزانه دولت برای احیاء جنگل‌ها واریز می‌شود.

همچنین قزلسفلو میدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری گلستان با اشاره به اینکه در گلستان با استعلام ۱۶۳ مورد اجرای طرح معدنی در عرصه‌های منابع ملی موافقت شد افزود: این فعالیت‌ها در زمینه شن و ماسه، سنگ لاشه، ذغال سنگ، ید و صدف کوهی در سطح ۸۲ هزار هکتار است.

در این گردهمایی دو روزه مدیران حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی آخرین اقدامات اجیا و بازسازی عرصه‌های ملی که طرح‌های معدنی در آن اجرا شده است را بررسی کردند.
منبع : خبرگزاری صداوسیما
 
انتهای پیام /ن
 

منابع ملی کشور احیا می شوند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.