مدیرکل امور موزه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: محتوی موزه خراسان بزرگ براساس تاریخ شکل گیری خراسان بزرگ شکل می گیرد که از این حیث سرآمد موزه‌های منطقه‌ای کشور است.

انتقال آسباد‌های خواف به موزه خراسان بزرگبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ محمدرضا کارگر، مدیرکل امور موزه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: محتوی موزه خراسان بزرگ براساس تاریخ شکل گیری خراسان بزرگ و آثاری که در رابطه با فرهنگ، هنر و تمدن مجموعه استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی داریم انتخاب می‌شوند.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا برای بیان موزه‌ای از روند شکل گیری و فرهنگ و تمدن خراسان بزرگ آثار ملموس مرتبط با خراسان بزرگ را جمع آوری کنیم و شیوه‌های بیان تاریخی از دوره‌های مختلف فرهنگ و تمدن خراسان تا دوره معاصر را نمایش دهیم.

مدیرکل امور موزه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور درباره زمان چینش محتوی در موزه خراسان بزرگ گفت: کلیت محتوی موزه خراسان بزرگ تائید شده و امیدواریم در کمتر از یک سال شاهد افتتاح موزه باشیم.

کارگر درباره آثار حجیم و مهم‌ترین آثاری که قرار است به موزه منتقل شود، گفت: آسباد‌های خواف و محراب گچی و سنگ نوشته‌ها و اثار سنگی حجمی و یا المان‌های معماری که دارای تزئینات مشخص هستند، هم چنین کتاب و نسخ خطی، سفال وفلز بخش‌هایی از محتوی موزه خواهند بود.

وی ادامه داد: هم چنین فیلم مستند ساخته خواهد شد و از انیمیشن و دیگر امکانات نیز استفاده خواهد شد.

مدیرکل امور موزه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورگفت: درحال حاضر جستجو و پیشنهاد برای محتوی ادامه داردو یکی از کار‌هایی که هم اکنون گروه مطالعات محتوی موزه انجام می‌دهند معرفی آثار حجیم برای نمایش در موزه است.

وی در رابطه با انتقال آسباد‌های خواف به موزه افزود: آسباد‌های خواف و محراب گچی تاریخی از جمله آثاری هستند که به موزه منتقل خواهند شد.

انتهای پیام//م.ص


بیان تاریخی دوره‌های مختلف تمدن خراسان تا دوره معاصر در موزه خراسان بزرگ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.