عوامل ژنتیکی مهمترین علت معلولیت درجامعه / بهره مندی بیش از ۲۴ هزار معلول از خدمات بهزیستی

مدیر کل بهزیستی استان یزد با اشاره به وجود بیش از ۴۵ هزار معلول در استان یزد گفت:به طور مستمر ۲۴ هزار و ۷۵ معلول از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

عفتی مدیر کل بهزیستی استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد بیشترین علت معلولیت در جامعه را عوامل ژنتیکی دانست و گفت: برای جلوگیری از افزایش تعداد معلولین جامعه اقداماتی از جمله اجباری شدن مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج و مشاوره به خانواده‌های دارای یک فرزند معلول، گسترش طرح‌های غربالگری و گسترش آموزش‌ها بیان کرد.

وی بر ضرورت مراجعه به کمیسیون برای تشخیص معلولیت تاکید کرد و افزود:افرادی که به کمیسیون مراجعه کنند و نوع و شدت معلولیت آن‌ها تعیین شود می‌توانند از خدمات بهزیستی استفاده کنند که این خدمات شامل هزینه تحصیلی، مستمری ماهیانه، خدمات بیمه‌ی پایه‌ی درمان، خدمات توان پزشکی، تهیه و توزیع وسایل بهداشتی و کمک توانبخشی است.

عفتی بیان کرد: در راستای اشتغالزایی سه درصد از ظرفیت استخدامی دستگاه‌ها به معلولین اختصاص پیدا کرده و در همین راستا کارگاه‌های تولیدی نیز راه اندازی شده است.

مدیر کل بهزیستی استان یزد پیگیری جهت مناسب سازی معابر و اماکن عمومی و محیط شهری و اجرایی شدن تمام مواد قانونی حمایت از حقوق معلولین و پرداخت کمک هزینه مناسب سازی خودرو و ایاب ذهاب را از جمله اقدامات انجام شده در راستای کمک به بهبود زندگی جامعه برای معلولین دانست.

انتهای پیام/ ا

مناسب سازی معابر و اماکن عمومی و محیط شهری از مهمترین اقدامات انجام شده

برچسب ها: بهزیستی ، معلولان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.