نماینده مردم همدان وفامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 8 وزیر در انتظار استیضاح هستند؛ گفت: در وضعیت افتصادی پیش رو مسئولین باید پاسخگو باشند.

8 وزیر در انتظار استیضاحبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان وفامنین در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: مقام معظم رهبری هم فرمودند که وضعیت مشکلات اقتصادی کشور به علت سوءمدیریت است و در آن شکی نیست.

وی با اشاره به اینکه 8 وزیر در معرض استیضاح قرار دارند، اظهار داشت: طبق برنامه ای ک در مورد استیضاح چند وزیر در دستور کار است، قرار است جمع بندی کنیم که استیضاح چه کسی انجام پذیرد البته بعضی از وزرا پشتوانه‌هایی دارندکه این موضوع مطلوب و شایسته ای نیست.

وی با بیان اینکه  یکی از مؤلفه‌های مشکلات اقتصادی کشور سوءمدیریت است، بیان کرد: در این وضعیت اقتصادی که به وجود آمده احترام به مردم این است که رئیس جمهور تعدادی از وزرا را جابجا کند.

این مقام مسئول یکی دیگر ازمؤلفه‌های. اثر گذار در ایجاد مشکلات اقتصادی کشور را تحریم‌های بی سابقه‌ای که آمریکا دنبال می کند، برشمرد و ادامه داد: فشارهای روانی که از خارج و داخل کشور به جامعه وارد می‌شود موجب شده وضعیت غیرقابل قبولی در کشور به وجود اید و بنده در این زمینه نه کار قوه قضائیه و نه دولت و نه مجلس را مطلوب می دانم.

حاجی بابایی اظهار داشت: درحال حاضر  که در کشور مردم به شدت در فشار هستند هر هفته باید رئیس جمهور برنامه خود را گزارش دهد و باید با مردم حرف بزند هر چند که این روزها سخنانی را ایراد می کنند.

حاجی بابایی با بیان اینکه نباید به دنبال حرف‌های سیاسی و گرو کشی باشیم، خاطر نشان کرد: بنده به رئیس جمهور نقد دارم اما نباید بگوییم رئیس جمهور برود و پشتیبان سخنرانی رئیس جمهور و استیضاح وزیر هستم.

نماینده مردم همدان  با اشاره به اینکه  امروز رئیس تیم اقتصادی کشور باید جواب بدهد، گفت: نسخه دولت جواب نداده است و این بازار ثانویه برای پایین آوردن قیمت دلار نیست بلکه برای این است که دلارها شفاف شود.

حاجی بابایی ادامه داد: دولت باید برنامه خود را در تلویزیون  اعلام کند اگر قیمت دلار همینطور بماند دولت 300 هزار درآمد اضافه دارد.

وی با بیان اینکه سوال از رئیس جمهور اگر قرار است شکل بگیرد باید بدون کشمکش باشد، یادآور شد: قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی باید از دولت حمایت کند چرا که امروز جنگ اقتصادی است و البته مجلس هم بدون نگاه سیاسی باید نقد کند.

وی با اشاره به اینکه در این استان حاشیه سازی نداریم، افزود: نمایندگان استان همکاری خوبی دارند و حمایت می‌کنند و آنچه به وزیر ورزش گفته شده درباره انتخاب نیروی بومی برای استان همدان است نه اینکه اختلاف نظر درمورد فرد خاصی باشد.

وی با تأکید براینکه تا کنون دنبال بدنام کردن کسی نبوده‌ام، بیان کرد: همه کارها را برای اخلاق و کارآمدی می‌کنیم و علت ندارد حیثیت وزیری را ببریم, اگر وزیر قرار است استیضاح شود باید با دلیل استیضاح شود و در استیضاح ربیعی هم مجلس، هم ربیعی و هم اخلاق استیضاح شد اینطور عملکردها مردم را ناراضی می‌کند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رو شدن تخلفات مسئولان را مبارک می‌دانم، افزود: بعضی از مسئولان از خدا که نمی‌ترسند شاید از مردم می ترسند. مسئولان باید رعایت کنند چرا که کسی که در جمهوری اسلامی ایران مسئول شد نباید کار اقتصادی بکند.

حاجی بابایی با بیان اینکه تعصب‌های حزبی و گروهی ندارم اما اصول دارم ابراز کرد: ولایت برای من حرف اول را می زند.

وی  به  اعتبار رویداد همدان 2018؛ اشاره کرد وگفت: اعتبار این رویداد 10 میلیارد تومان است،

وی یاد اور شد: 10 میلیارد تومان بودجه مصوب 2018 است که درجلسه‌ای که اخیرا با معاون اول رئیس جمهور داشتیم سازمان برنامه بودجه اعلام کرده 4 میلیارد و 500میلیون تومان آن را تخصیص داده و 4.5 میلیارد آن را هم می‌دهیم.

نماینده مردم همدان در مجلس درباره تیم پاس نیزیادآور شد : من نیاز همدان می‌دانم تیم پاسی وجود داشته باشد که هر هفته از تلویزیون پخش شود و با پرسپولیس مسابقه داشته باشد چه بپذیریم چه نپذیریم فوتبال در این کشور جایگاه ویژه ای دارد و تلاش کردیم این تیم در همدان بماند اما تمام مدیریت‌ها را نباید من برعهده بگیرم و هیئت مدیره باید جواب بدهند.

حاجی بابایی به  استخدام آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و و اظهار داشت:  بزرگترین مشکل آموزش و پرورش این است که بعد از وزارت بنده برای اینکه من را زیر سوأل ببرند اعلام کردند  150 هزار نیروی مازاد در آموزش و پروش داریم که همین مسأله موجب شد که دیگر نیرو به آنها ندهند.

 وی ادامه داد: این اشکالات عمده در کشور به وجود آمده و قدرت حل مشکل را ندارند و دانشگاه فرهنگیان را تعطیل کرده بودند, حتی وزیر وقت اعلام کرد باید تعدادی از معلمان مازاد را به وزراتخانه دیگر بفرستیم اما وزیر امروز می‌گوید چه کسی این حرف را زده است.

حاجی بابایی با بیان اینکه اساساً آموزش و پرورش امروز با مشکل جدی روبرو است، بیان کرد: 31 هزار نفر که چند سال در آموزش و پرورش کار کردند باید در آموزش و پرورش استخدام شوند و درطول 2 سال گذشته 28 هزار نفر به صورت شرکتی و انتخابی وارد آموزش و پرورش شدند.

نماینده مردم.همدان. به  رینگ سوم شهرهمدان هم اشاره و خاطر نشان کرد: خیلی می‌گویند با رینگ سوم تمام باغات شهر همدان خراب می‌شود اتفاقا می‌خواهیم  رینگ سوم شهر را اجرا کنیم که کسی بی ربط زمین خرید و فروش نکند.

این مسئول با بیان اینکه کلانشهر شدن همدان چیزی نیست که بخواهیم ابداع کنیم، اظهار داشت : تمام پروژه هایی که برای همدان تعریف کردیم باید شهر بزرگ شود و ظلمی که در حاشیه شهر برمردم می شود, مشکل مردم نیستند بلکه تقصیر مسئولان است که حریم شهر را کوچک کردند.

وی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم شهر تکان بخورد باید کلانشهر را جا بیندازیم، افزود: ما به اندازه یک شهر کوچک اعتبار می گیریم.امروز یک قسمت از کلانشهر را کلید زدیم از شهرک شهید بهشتی 45 متر به راه سد خورده شود که نهایت کلانشهر آنجاست و بالای حیدره پارک درست شود.

حمید رضا حاجی بابایی در ادامه بیان کرد: در ابتدای دوره نمایندگی 22 پرژه ملی استان با اما و اگر روبرو شد، بعضی از آنها حذف شده و برخی متوقف و به کندی پیش میرفت که با گفتگویی که با استاندار داشتیم , قرار شد تمام توان خود را به کار بگیریم و این پروژه ها را فعال کنیم.

وی با بیان اینکه راه آهن همدان-ملایر جز پروژه غرب کشور بود که متوقف مانده بود. گفت:تلاش کردیم این پروژه با 70 میلیاردرتومان اغاز شد.

حاجی بابایی اظهار داشت : پروژه سد تالوار نیز متوقف شده بود و مشکل آن این بود که سدی بالا و پایین تالوار زده شد و باعث شد آب به اندازه کافی به تالوار نرسد و ما باید آب را از سدهای جدید می‌آوردیم که امسال موفق شدیم در مجلس نام  تالوار را حذف کرده و عنوان طرح آبرسانی به شهر همدان را مطرح کنیم که قرارگاه خاتم کار را به سرعت شروع کرده و 40 کیلیومتر باقی مانده است.

نماینده مردم همدان با اشاره به طولانی شدن  2 طرح پتروشیمی استان افزود: پتروشیمی هگمتانه و ابن سینا دو پتروشیمی استان همدان بود که در نهایت پذیرفتند این کار انجام پذیرد و به انتها برسد.

رئیس فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی پروژه بیمارستان اکباتان را یکی دیگر از پروژه‌های مهم استان همدان دانست و خاطرنشان کرد: 50 میلیارد تومان به پروژه بیمارستان اکباتان تزریق شد و امیدواریم امسال افتتاح این بیمارستان را داشته باشیم، همچنین پروژه بیمارستان امام خمینی(ره) همدان که حذف شده بود امسال موفق شدیم مصوب کنیم به‌طوریکه بیمارستان 1000 تختخوابی امام در هفته دولت کلنگ‌زنی خواهد شد.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه تالار 5 هزار نفری همدان در حال مبادله موافقت‌نامه است، اظهار داشت: در گذشته یک میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده بود و اعتبارات آن در سالها گذشته به استانهای دیگر رفته بود که امسال فعال خواهد شد.

نماینده مردم همدان یادآور شد: منطقه جهان آباد و پالایشگاه نفت از دیگر پروژه‌های استان همدان بوده است که در آخرین جلسه وزیر نفت پذیرفت خط انتقال را انجام دهد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه  پردیس سینمایی که در سال 88 کلنگ زنی شده بود مشکلاتی  داشت, ادامه داد: این پروژه شبهه حقوقی دارد که کار به علت این شبهه به کندی پیش رفته است و بخش دولتی باید انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه فاضلاب و مجتمع آبرسانی امامزاده محسن در هفته دولت کلنگ زنی خواهد شد، تصریح کرد: موزه هنرهای معاصر از 3 ماه قبل کار شروع شده است و امسال 5 میلیارد تومان بودجه برای این پروژه کنار گذاشته شده که می‌تواند در حد تکمیل شدن این پروژه را پیش ببرد.

حاجی بابایی افزود: مخزن موزه غرب کشور امسال افتتاح می شود و پروژه پارک علم و فناوری متوقف بود با 4 میلیارد تومان که اواخر سال گذشته تزریق شد فاز اول در هفته دولت افتتاح خواد شد.

وی با تأکید براینکه یکی از پروژه‌های بسیار مهم وپراهمیت منطقه ویژه مبتنی بر فناوری‌های برتر استان همدان است، افزود: در همدان پیشنهاد دادیم 5 منطقه فناوری برتر به 6 منطقه تبدیل شود و همدان نیز به این قطب اضافه شود.

نماینده مردم همدان وفامنین  گفت: برقی کردن راه آهن همدان –تهران و راه آهن همدان-ملایر مصوب شد و با این حرکت ما از نظر قطار ریلی جزو استانهای اول هستیم.

وی به ایجاد زور خانه بین المللی همدان اشاره  وخاطر نشان کرد: احداث این طرح به زودی اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/ج

8 وزیر در معرض استیضاح قرار دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار