وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ریاست جمهوری به حوزه راه در شهرستان‌های غرب خراسان رضوی اختصاص یافته است.

اختصاص بیش از ۱۸۰ میلیاردتومان به حوزه راه شهرستان‌های غرب خراسان‌رضوی /محور سبزوار به اسفراین دوبانده می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی عصر امروز در پایان سفر به شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن گفت:  از این اعتبارات 100 میلیارد‌تومان برای طرح راه‌آهن سبزوار، 15 میلیارد‌تومان برای جاده سبزوار-خوشاب، 15 میلیارد تومان برای جاده جغتای-منیدر و 50 میلیارد تومان برای جاده سبزوار-اسفراین اختصاص یافت.
 
وی همچنین در حاشیه بازدید از طرح دو بانده شدن محور سبزوار ـ. اسفراین افزود: با توجه به اجرای طرح مطالعات و اختصاص 50 میلیارد تومان برای اجرای طرح جاده سبزوار-اسفراین مقرر شد تا پروژه دو بانده شدن محور از مسیر سبزوار به طول 25 کیلومتر اجرا شود که مناقصه برای تعیین پیمانکار به زودی اجرا خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: طول این جاده حدود 110 کیلومتر است که یکی از درخواست‌های نمایندگان مجلس دو استان خراسان رضوی و خراسان شمالی دوبانده شدن این محور است.

آخوندی خاطرنشان کرد: با توجه به احداث کارخانه‌های صنعتی بزرگ مانند فولاد و جمکو سبزوار در حاشیه این جاده و تردد روزانه حدود 300 دستگاه کامیون حامل مواد معدنی در کنار تردد سایر وسایل نقلیه حجم بار ترافیکی زیادی را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه دو بانده شدن این محور در کاهش بار ترافیکی و تصادفات جاده‌ای تاثیر به سزایی دارد گفت: در حال حاضر طرح در مرحله مطالعات قرار داردو اجرای این طرح نیاز به اعتبارات ویژه‌ای است که با توجه به نیاز‌های منطقه در اولویت اجرا قرار خواهد گرفت.
 
وزیر راه وشهر سازی افزود: این طرح در جدول 20 قرار گرفته و امیدواریم با اختصاص اعتبارات پروژه وارد فاز اجرایی شود.

آخوندی با اشاره به جاده ارتباطی رحمت‌آباد و شفی‌آباد گفت: طول این جاده 23 کیلومتر است که 17 کیلومتر آن زیر سازی و مابقی در انتظار اختصاص اعتبارات است.
 
وی افزود:با تکمیل این طرح ضمن کاهش بار ترافیکی، ارتباط بین دو شهر سلطان آباد و جوین نیز فراهم می‌شود و  زمان تردد مسافران این دو شهرستان نیز کاهش جدی خواهد یافت.

وزیر راه وشهر سازی با اشاره به اینکه : در حال حاضر شهروندان دو شهرستان جوین و خوشاب برای رسیدن به این دو شهرستان از جاده سبزوار ـ. اسفراین و سبزوار ـ. خوشاب تردد می‌کنند گفت: اجرای این طرح در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و امیدواریم با توجه به وضعیت اعتبارات پروژه به زودی اجرایی شود.
 
انتهای پیام//ا.س
 

سفر وزیرراه و شهر سازی به خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار