مدیرعامل شهرک‌های صنعتی فارس از وجود ۳۵۰ واحد غیرفعال در شهرک‌های صنعتی در استان خبر داد.

وجود ۳۵۰ واحد غیرفعال در شهرک‌های صنعتی فارسبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احد فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس گفت: از ۲ هزار و ۸۷۵ واحد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ۳۵۰ واحد به دلیل سوء مدیریت و نیز هماهنگ نبودن با تکنولوژی نوین شناسایی و غیرفعال اعلام‌شده اند که با حمایت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی شاهد تسریع درروند فعالیت‌های واحد‌های تولیدی و صنعتی هستیم.

وی افزود: در راستای توسعه زیرساخت‌های عمرانی، صنعتی و اقتصادی به شرکت‌هایی که قصد راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی خصوصی دارند بدون هیچ ممنوعیت قانونی مجوز فعالیت داده می‌شود.

فتوحی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی ۶ کلینیک صنعتی مشکل ۲۰۰ واحد صنعتی برطرف و با ارائه تسهیلات کم‌بهره ۵۶ واحد راکد به چرخه تولید وارد شده است، بیان کرد: برای حضور بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی نیاز فناورانه ۵۰ واحد شناسایی و مشکل ۲۰ واحد تولیدی و صنعتی برطرف شده است.

وی ادامه داد: به مناسبت روز صنایع کوچک واحد‌های صنعتی که اصلی بدهی خود تا هفته دولت پرداخت کنند مشمول ۸۰ درصد تخفیف می‌شوند.

فتوحی اظهار کرد: بیش از ۹۴ درصد صنعت خرد، کوچک و بزرگ در نواحی و شهرک‌های صنعتی مستقر هستند که از ۱۴ خوشه صنعتی در فارس ۵ خوشه شامل گلاب و عرقیات میمند، سنگ شمال، ترشیجات و فرش دست‌باف فعال و توسعه‌یافته بوده و نیز برای خوشه گیاهان دارویی مجوز فعالیت صادرشده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از نرخ رشد ۲ برابری جذب سرمایه‌گذار در سال ۱۳۹۵ نسبت به پارسال خبر داد و تصریح کرد: راه اندازی ۲۵۳ تور صنعتی با شرکت ۲ هزار و ۷۵۰ صنعتگر و نیز کسب رتبه نخست در برپایی ۴۷۹ دوره آموزشی رایگان برای ۱۲ هزار کارگر و کارفرما از دیگر فعالیت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی فارس است.
انتهای پیام/ر

تخفیف ۸۰ درصدی جریمه واحد‌های صنعتی

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.