به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیمه بیکاری به کسانی تعلق میگیرد که به صورت غیر ارادی از کار بیکار شده باشند. اشخاصی که با میل خود کار را ترک کرده باشند، مشمول این بیمه نمیشوند.
برای دریافت هزینه بیمه بیکاری باید حداکثر ظرف مدت 30 روز از تاریخ بیکاری، موضوع به اداره کار اطلاع داده شود. به این منظور فرد متقاضی بیمه بیکاری باید ابتدا به اداره کار منطقه مراجعه و طرح دعوا کند، در این مرحله مسئله بیکاری وی در مراجع حل اختلاف مورد بررسی قرار میگیرد و در صورتی که اخراج وی احراز شود ، به اداره کاریابی جهت تشکیل پرونده معرفی میشود.
بیشتر بخوانید: حقوق و مزایای کارگران ساعتی چطور محاسبه میشود؟
اداره کاریابی طی نامهای اخراج بیمه شده را به شعب سازمان تأمین اجتماعی محل اعلام میکند، سپس واحد امور فنی بیمه شدگان شعب تأمین اجتماعی در صورت دارا بودن سایر شرایط (داشتن سابقه لازم) مقرری وی را برقرار خواهد کرد.
انتهای پیام/