تیم هیات کوهنوردی شهرستان آمل قله ۷۱۳۴ متری لنین در کشور قرقیزستان و سومین قله مرتفع جهان را فتح کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، اعضای تیم هفت نفره هیات کوهنوردی شهرستان آمل شامل امیراحسانی آملی، سرپرست گروه، مجتبی دهقانی، ابراهیم محمودی، علی یوسفی، وحید ملکی، جمال سلیمانی و قاسم مرشدپور که دوم مردادماه از شهرستان آمل، عازم کشور قرقیزستان شده بودند، توانستند قله لنین را فتح کنند.

قله ۷۱۳۴ متری لنین در کشور قرقیزستان به عنوان یکی از ۳ قله مرتفع دنیا که به پلنگ برفی نیز معروف است و هرساله کوهنوردان زیادی از سراسرجهان برای صعود‌های گروهی وحتی بین المللی عازم کشور قرقیزستان می‌ شوند.

احسانی آملی رییس هیات کوهنوردی و صعود‌های ورزشی شهرستان آمل گفت: شرایط بد آب وهوایی ونیز خطر سقوط بهمن در مسیر صعود به این قله باعث تاخیر چند روزه شد، اما با همه این شرایط  ۳ نفر از اعضای این تیم روز پنجشنبه موفق به صعود و فتح قله شدند.

وی با بیان اینکه این نخستین صعود برون مرزی کوهنوردان آملی در سال ۹۷ است که با اعزام به کشور قرقیزستان انجام شد، افزود: به طور میانگین هرسال دو تا سه سفر برون مرزی با همت گروه‌ های کوهنوردی آمل برای صعود به قله‌های مرتفع کشور‌های منطقه انجام می‌ شود.

اکنون حدود ۳۰ گروه رسمی با بیش از هزار نفر زیرپوشش هیات کوهنوردی و صعود‌های ورزشی آمل هستند و در طول سال برنامه‌ های کوهنوردی دارند.

انتهای پیام/ م

کوهنوردان آملی و فتح سومین قله مرتفع جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.