استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل بیشترین مرز و مشترکات فرهنگی را با جمهوری آذربایجان دارد.

اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در دیدار با سفیر جمهوری آذربایجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: با تجهیز و 24 ساعته کردن گمرک بیله سوار و اتخاذ تمهیدات لازم، برای میزبانی شایسته از اتباع محترم جمهوری آذربایجان که عمدتا برای خرید کالا و درمان و گردش به اردبیل سفر می کنند آمادگی کامل داریم.

وی گفت: ظرفیت های بالقوه فراوانی برای گسترش روابط اقتصادی فی مابین وجود دارد و سیاست های کلی جمهوری اسلامی ایران و مجموعه مدیریت استان اردبیل توسعه هر چه بیشتر ارتباطات و مراودات است.

استاندار اردبیل سطح فعلی صادرات از اردبیل به جمهوری آذربایجان را مطلوب ندانسته و ضمن اعلام آمادگی برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی طرف آذری در استان اردبیل خواستار رفع مشکلات و تسریع در صادرات، به ویژه در محصولات کشاورزی مانند سیب زمینی، سیب درختی و صیفی جات شد.

وی از اتمام راه آهن جنوب استان تا 3 سال آینده و در دست مطالعه بودن خط آهن شمال استان و اتصال ریلی به جمهوری آذربایجان هم خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر این اتصال ریلی، با تجهیز فرودگاه پارس آباد به امکانات لازم جهت ارائه سرویس به هواپیماهای باری، امکان صادرات سریع محصولات باغی را فراهم خواهیم آورد.

انتهای پیام/ح

سطح فعلی صادرات از اردبیل به جمهوری آذربایجان مطلوب نیست

برچسب ها: گمرک ، سرمایه گذاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.