شورای المپیک آسیا به وزنه برداران چینی اجازه حضور در بازی های آسیایی 2018 اندونزی را نداد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در آستانه آغاز رسمی بازی های آسیایی 2018 در جاکارتا،امیدهای تیم وزنه برداری چین برای حضور در این رقابت ها رنگ باخت و شورای المپیک آسیا جواز حضور چینی ها در بازی های جاکارتا را صادر نکرد.

اخبار و حواشی داغ مربوط به بازی های آسیایی جاکارتا 2018 را لحظه به لحظه در اینجا (بازی های آسیایی جاکارتا 2018) دنبال کنید.

فدراسیون وزنه‌برداری چین پیش از این به دلیل دوپینگ ورزشکاران این کشور به مدت یک سال از سوی فدراسیون جهانی از حضور در کلیه مسابقات محروم شده بود و شورای المپیک آسیا هم اعلام کرد که به محرومیت اعمال شده از سوی فدراسیون جهانی پایبند است.

چینی ها امیدوار بودند که در جلسات دو روز اخیر فدراسیون جهانی در لوزان سوئیس به آنها اجازه داده شود که زودتر از موعد از تعلیق بازگردانند و در اندونزی رقابت کنند.اما این اتفاق رخ نداد.

چین یکی از 9 کشوری است که در ماه اکتبر سال گذشته به دلیل مثبت بودن سه یا چند مورد از نمونه های آزمایش بازی های المپیک  2008 پکن و 2012 لندن ،یک سال از حضور در مسابقات محروم شده اند.

در تست های مجدد نمونه های آزمایش المپیک 2008 ، چین سه مورد مثبت داشت که همگی مدال طلا کسب کرده بودند.
قزاقستان به همراه روسیه با 10 مورد دوپینگ در این بازی ها بدترین آمار را داشتند.
حسین‌المسلم مدیر اجرایی شورای المپیک آسیا در این باره عنوان کرد که این شورا از همان تصمیم فدراسیون جهانی پیروی خواهند کرد.

وی گفت: فدراسیون جهانی جلسات خود را برگزار کرد و هیچ چیزی برای ما نفرستاده است که بتوانیم اجازه دهیم ورزشکاران چین و قزاقستان در رقابت های وزنه برداری بازی‌های آسیایی شرکت کنند. بنابراین ما همان الزامات فدراسیون جهانی را دنبال می کنیم."


بیشتر بخوانید:شکست کره ای ها مقابل مالزی / عربستان، میانمار را 3 تایی کرد



انتهای پیام/


غیبت چینی ها در وزنه برداری بازی های آسیایی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.