دبیر کارگروه پهپادهای غیر نظامی کشور گفت: در حال حاضر 17 هزار کاربر پهپاد غیر نظامی در کشور وجود دارد.

حامد سعیدی، دبیر کارگروه پهپادهای غیر نظامی کشور در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، از وجود 17 هزار کاربر پهپاد در کشور خبر داد و افزود: نزدیک به 3 هزار و 600 گواهینامه برای کاربران پهپاد در کشور صادر شده و صلاحیت فنی دریافت کرده اند.

وی افزود: استان اردبیل در 2 سال اخیر در استفاده از پهپادهای غیر نظامی رشد بسیار خوبی داشته و از میانگین کشوری و جهانی در این فناوری رشد بیشتری داشته است.

دبیر کارگروه پهپادهای غیر نظامی کشور هدف از برگزاری یکصد و بیستمین دوره یکپارچه پهپادی کشور و دومین دوره ساماندهی پهپادهای غیر نظامی استان اردبیل را در مرحله اول آموزش فناوری و زیرساخت ها به کاربران و در مرحله دوم آموزش مقررات، فرآیند ثبت پرنده، پلاک کردن پرنده و همچنین روش هماهنگی با فرودگاه ها و نهادهای انتظامی و امنیتی برای پرواز در مناطقی که نیاز به مجوز دارند عنوان کرد.

سعیدی گفت: طبق قانون هواپیمایی کشور و دستور العمل شورای امنیت کشور وسایط پرنده بدون سرنشین و غیر نظامی توسط افراد ایرانی قابل ثبت و قابل استفاده بوده و قبل از پرواز باید کاربران گواهینامه صلاحیت دریافت کنند.

وی تصریح کرد: در منطقه استان اردبیل، دشت مغان و مناطق متعدد در بحث کشاورزی هدف ویژه ای داریم که توانسته ایم با سنجش از دور و طیف سنجی بهینه سازی کنیم و در کشف آفات و مبارزه با بیماری های گیاهی هم با ماهواره و هم با پهپاد یگان های سم پاش و یگان های طیف سنج گسترش داده شود.

وی همچنین از ظرفیت خوب و زیبای جاذبه های گردشگری استان اردبیل خبر داد و افزود: تصویربردارانی که با پهپاد تصویری زیبا از جاذبه های گردشگری استان اردبیل برای توسعه این صنعت برای دنیا به تصویر بکشند حمایت ویژه ای خواهیم داشت.    

انتهای پیام/ح

صدور گواهینامه برای کاربران پهپاد در کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.