افزایش قیمت مصالح ساختمانی شکایت و لغو فعالیت عده ای از پیمانکاران در مناطق زلزله زده را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، روزهایی که خورشید داغ تر از همیشه به زمین می تابد و نرم نرمک گرمای آتشین تابستان به استقبال فصل سرما می رود مردم زلزله زده کرمانشاه دلخوش به افرادی هستند که سقف امیدشان را می سازند تا از گزند آفتاب و سرمای زمستان در امان باشند.

هرچند اندوه از دست دادن عزیزان و خرابی خانه ها در زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان 1396  بسیار سنگین بود اما بی شک می شود مرهمی پیدا کرد که این داغ ها و افسوس ها کمرنگ تر جلوه داده شود .

کمک هایی که می تواند باعث دلگرمی شود از ابتدای زلزله نمایان بود از کمک های نقدی و غیرنقدی و بهداشتی مردم و ارگان های دولتی تا ساخت و سازها و افتتاح خانه های جدید در دل ویرانه ها.

 

تغییر قیمت بازار صدای پیمانکاران را درآورد/پیمانکاران در اعتراض به افزایش قیمت مصالح صدایشان در آمد

اما مشکل در همین جا به پایان نمی رسد و دلگرمی ها رو به سردی نهاده  و چشم انتظاری مردم بیشتر شده است.

 افزایش قیمت مصالح ساختمانی در بازار ساخت و ساز  صدای پیمانکاران را درآورده و بدقولی را چاشنی کارشان کرده است.

پیمانکارانی که پس از زلزله برای جان بخشیدن دوباره به ویرانه ها پای کار آمدند، این روزها با افزایش قیمت ها و گرانی برخی مصالح دست از کار کشیده و زمان تحویل واحدهای مسکونی را به تعویق انداخته اند چرا که با افزایش قیمت ها دیگر کار برایشان مقرون به صرفه نیست.

ساخت مسکن با سیمان 7 هزار تومنی / پیمانکاران تسویه حساب می کنند؟

سطحی پور معاون فنی ستاد هماهنگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه علت شکایت پیمانکاران را مقرون به صرفه نبودن کار عنوان کرد و گفت : بسیاری از پیمانکاران به دلیل ضرر و زیانی که پس از افزایش قیمت مصالح ساختمانی متوجه آنان شده است  از ادامه کار گلایه مندند و اعلام کرده اند که واحدهای مسکونی را در همان مرحله ای که اکنون قرار دارد تحویل می دهند و دیگر راضی به ادامه فعالیت نیستند.

وی افزود: نزدیک به 40 پیمانکار انصراف خود را اعلام کرده و با انصراف آن ها موافقت شده است.

سطحی پور با اشاره به نارضایتی پیمانکاران و نگرانی مردم زلزله زده گفت :بنیاد مسکن همواره حامی مردم زلزله زده بوده و شرایط پیمانکاران را درک می کند از همین رو تصمیم گرفته شده است که با افزایش 5 تا 10 درصدی سقف قرارداد ها ،پیمانکاران را راضی به ادامه فعالیت کند.

وی افزود: درحال حاضر برای 30 هزار واحد مسکونی فندانسیون ریخته شده و بتن ریزی صورت گرفته است و  تا مرحله اسکلت بندی و سقف پیش رفته و تا تکمیل نهایی راهی باقی نمانده است.

سطحی پور افزود: پیمانکارانی که سال گذشته برای ساخت و ساز قرارداد امضا کرده اند موظف هستند واحدها را تکمیل و تحویل دهند اما پیمانکارانی که قراردادی ندارند و به صورت شفاهی قول انجام کار داده اند بنابر اعلام نظر کارشناسی کارشناسان بنیاد مسکن و توافق با زلزله زدگان به فعالیتشان ادامه خواهند داد.

وی ادامه داد :به ازای هر واحد مسکونی 10 کیسه سیمان از طرف مقام معظم رهبری اهدا شده است که در صورت کمبود پیمانکاران می توانند از سیمان یارانه ای  به ازای هر واحد 5تن با نرخ 7 هزار تومان استفاده کنند ،این درحالی است که قیمت سیمان در بازار ۱۱۵۰۰  تومان است.

 

تغییر قیمت بازار صدای پیمانکاران را درآورد/پیمانکاران در اعتراض به افزایش قیمت مصالح صدایشان در آمد

ارائه گزارش کامل از میزان ساخت و سازها در مناطق زلزله زده کرمانشاه

خواجه ای رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  گفت : با گذشت 9 ماه از زلزله  آبان سال گذشته بیش از  30  هزار واحد مسکونی در این شهرستان زلزله زده در دست ساخت است که 27 هزار واحد آرماتور بندی شده و بقیه در مرحله اجراست.

وی گفت : 19 هزار واحد در مرحله اجرای اسکلت بندی است و  14 هزار واحد دیگر در مرحله اجرای سقف 13 هزار واحد دیوارچینی 7 هزار واحد در مرحله گچ و نصب پنجره می باشد.

خواجه ای ادامه داد : 49 هزار واحد مسکونی تعمیر شده  و همچنان 57 هزار واحد در حال بازسازی است.

خواجه ای با بیان اینکه 435 پیمانکار در منطقه حضور دارند که عمده این پیمانکاران غیر بومی هستند، گفت: پنج هزار و 700 نفر از 11 هزار نفری که در منطقه مشغول به کار هستند را بومی‌ ها تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه برای بازسازی هر واحد کاملا تخریب شده 13 تن سیمان نیاز است، گفت: بنیاد مستضعفان 175 هزار تن سیمان به مناطق زلزله زده اختصاص داد و به هر کدام از واحدهای صد درصد تخریب شده هشت تن سیمان به صورت رایگان اهدا کرد.

به گفته رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده ، تاکنون 110 هزار تن از سیمان اهدایی بنیاد مستضعفان مصرف شده و 65 هزار تن واحد نیز باقی مانده است.

این مسئول بنیاد مسکن گفت : در شهر به خاطر صدور پروانه نظارت و تعداد طبقات زیاد واحد ها اگر مردم کمک کنند نیمه اول سال ۹۸ واحدهای شهری نیز به بهره برداری می رسند.

خواجه ای گفت : 50 میلیون تومان تسهیلات و هشت میلیون تومان کمک بلاعوض در امر بازسازی واحدهای احداثی نوع اول و دوم در شهرها به زلزله زدگان داده می شود .

وی افزود: در روستاها 30 میلیون تومان تسهیلات بازسازی، پنج میلیون تومان کمک بلاعوض بازسازی، 10 میلیون تومان تسهیلات معیشتی و دو میلیون تومان کمک بلاعوض معیشتی پرداخت می‌شود.

 

تغییر قیمت بازار صدای پیمانکاران را درآورد/پیمانکاران در اعتراض به افزایش قیمت مصالح صدایشان در آمد

با توجه به این آمارو ارقام و تسهیلات و کمک ها روزها و ماه ها و فصل ها در گذرند و مردم چشم امیدشان به دست های مسئولان و پیمانکارانی است که قرار است مرهمی برای زلزله زدگان باشند.

 

تغییر قیمت بازار صدای پیمانکاران را درآورد/پیمانکاران در اعتراض به افزایش قیمت مصالح صدایشان در آمد

انتهای پیام/د

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
دولت جوابگو باشد.