رئیس ستاد بازسازی عتبات استان همدان ازبرگزاری جشنواره نشان محبت در این استان خبر داد.

برگزاری جشنواره نشان محبت در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد علی بادامی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان از برگزاری جشنواره نشان محبت با محوریت تبیین سیاست‌های ستاد عتبات در کشور عراق خبر داد و افزود: از آنجا که محور فعالیت‌های این مجموعه خیر محور است این مجموعه در نظر دارد از خیرین حرم ساز تقدیر کند.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره نشان محبت با حضور هنرمندان مطرح کشوری، شخصیت‌های استانی، خیرین و آحاد مردم ولایتمدار استان همدان، شهریور ماه سال جاری، در مرکز استان برگزار می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان اظهار داشت: در این مراسم، خیرین و معتمدین، پزشکان، مهندسین، اصناف پیرغلامان و هرآنکه به نحوی با دستگاه اهل بیت(ع) در ارتباط است حضور خواهد داشت که علاوه بر تقدیر از خیرین حرم‌ساز، وضعیت حرم ائمه اطهار در عراق قبل و بعد از رژیم صدام نیز تشریح خواهد شد.

بادامی گفت: تبیین سیاست‌های ستاد عتبات در کشور عراق علاوه بر مسائل امنیتی، سیاسی و ... در بخش حفظ شعائر دینی و اسلامی و پاسداشت حرم مطهر و جمع‌آوری کمک‌ها و نذورات خیرین و متبرعین جهت مساعدت به توسعه اعتاب مقدسه در نجف، کربلا، سامرا و کاظمین از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی در پایان افزود: همزمان با روز عید غدیر خم، ۱۱۰ هزار متر مربع از ۲۲۰ هزار متر مربع صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در نجف اشرف افتتاح و به متولیان حرم تحویل داده خواهد شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان عنوان کرد: یکی دیگر از پروژه‌هایی که صفر تا صد آن به دست ایرانیان سپرده شده است، ساخت صحن بزرگ صحن عقیله بنی‌هاشم(س) با زیر بنای ۵ هزار متر مربع در کربلای معلی است که بیش از ۱۶۵ هزار متر مربع آن ساخته شده است و پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۰ به پایان برسد.

بادامی ابراز کرد: پروژه سوم، ترفیع گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) با کاهش قطر ستون‌های اطراف ضریح مطهر حضرت امام حسین(ع) با عملیات فنی و مهندسی است که با توجه به ساخت و سازهای جدید در کربلا دید گنبد در حال محو شدن است بنابراین گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) ۷,۵ متر مرتفع می‌شود.

انتهای پیام/ب

جشنواره نشان محبت در همدان برگزار می شود

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار