مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: اشتغال و تولید در روستاها با هدف مهاجرت معکوس در دستور کار است و بر این اساس 36 واحد تولیدی در مناطق روستایی این استان ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی نظری شیخ احمد، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل افزود: بیشتر این واحدها در جهت تحقق طرح ملی تولید پوشاک در روستاها با پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: هدف اصلی از اجرای طرح ملی پوشاک روستایی اشتغال زایی ،رونق تولید، جلوگیری از مهاجرت روستاها و مهاجرت معکوس است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه توسعه و رشد صنعت استان به توسعه صنایع کوچک و متوسط بستگی دارد، افزود: بیش از 92 درصد از تولید صنعت کشور مربوط به فعالیت در حوزه صنایع کوچک و متوسط است طوری که بالای 40 درصد از اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است.

نظری ادامه داد: شهرک های صنعتی محلی مناسب برای سرمایه گذاری است و تمامی امکانات و زیرساخت ها در آن مهیا شده و همچنین در جهت حمایت از سرمایه گذاری در مناطق کم برخوردار و محروم، مشوق هایی از جمله تخفیف 50 درصدی در قیمت حق انتفاع بهره برداری زمین انجام گرفته است.

وی افزود: وظیفه اصلی این شرکت در جایگاه یک سازمان توسعه ای، شبکه سازی واحدهای صنعتی با تولید مشابه بر اساس الگوی توسعه خوشه های صنعتی است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل اجرای توسعه خوشه های کسب و کار را یادآور شد و گفت: تاکنون سه خوشه صنعتی فرش، پلاستیک و لبنیات در استان در حال انجام و مطالعات و امکان سنجی سه خوشه صنعتی شامل خوشه صنعتی فلزی، صنایع چوبی ،گردشگری و استعدادیابی 15 خوشه صنعتی دیگر در دست اجراست.

نظری با بیان اینکه طرح توسعه خوشه های صنعتی یک ظرفیت بسیار بزرگ برای اشتغال و تولید استان محسوب می شود، افزود: برنامه توسعه خوشه ‌های کسب و کار با بهره ‌مندی از تجربه کشورهای توسعه یافته در کشور پایه ریزی شده و دستاوردهای موفقی نیز داشته است.
وی بیان کرد: با ایجاد خوشه های صنعتی، فعالیت بنگاه های اقتصادی در کنار هم تجمیع و سبب بهره مندی از خدمات یکدیگر می شوند.

نظری به کاهش هزینه های سرمایه گذاری با استقرار سرمایه گذاران در شهرک ها و نواحی صنعتی استان اشاره کرد و گفت: شرکت شهرک های صنعتی اردبیل با در اختیار گذاشتن زمین برای سرمایه گذاران با قیمت و تسهیلات مناسب و امکانات و تاسیسات زیربنایی اولیه از جمله آب ، برق و گاز آماده کمک به توسعه خوشه های صنعتی است.

انتهای پیام/ح

رشد صنعت استان به توسعه صنایع کوچک و متوسط بستگی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.