رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار گفت: جنگل های هیرکانی شهرستان رودبار ثبت جهانی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛رامین حسین زاده رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار گفت: در راستای اجرای طرح ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی شمال کشور به عنوان میراث طبیعی جهان که با قدمت ۴۰ میلیون ساله به عنوان نمادی از فسیل‌های زنده است، یکی از مناطق مورد هدف در این طرح، جنگل‌های دامنه‌های اطراف قله درفک شهرستان رودبار  که جز بکر‌ترین و با ارزشترین جنگل‌های گیلان است، به عنوان میراث جهانی در سازمان یونسکو به ثبت خواهد رسید.
وی افزود:در این طرح دو زون حفاظتی در نظر گرفته شده است که یک زون آن مرکزی و زون دیگر به عنوان بافر و ضربه گیر عمل خواهد کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار گفت: بیشتر زون مرکزی این طرح شامل جنگل‌های دامنه‌های جنوبی و جنوب غربی قله درفک است که شامل گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری است.

رامین حسین زاده افزود: بخش زیادی از جنگل‌های مورد هدف در عرصه منطقه حفاظت شده سیاهرود واقع شده است  و گونه‌های گیاهی و جانوری این محدوده بوسیله کارشناسان و محیط بانان شهرستان رودبار در حال مطالعه است.

وی تصریح کرد: ثبت جهانی این جنگل‌ها علاوه بر اینکه می‌تواند دستاورد‌های اکولوژیکی خوبی داشته باشد، می‌تواند در بحث رونق گردشگری و جذب توریست و اکو توریست، در شهرستان رودبار تاثیرگذارباشد.

 

انتهای پیام / ق

جنگل های هیرکانی  رودبار  در  یونسکو به ثبت خواهد رسید

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.