شمال کشور در حال غرق شدن در پسماند‌ها است/کار  سازمان محیط زیست فقط سیاست گذاری است/عراق تلاشی برای خاموش کردن آتش هورالعظیم نمی کند

کلانتری گفت: هورالعظیم عراق در حال سوختن است، اما هیچ عکس‌العملی برای خاموش کردن نمی‌بینیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور امروز در شورای اداری استان کرمان با اشاره به اینکه تغییر اقلیم و مصرف انرژی تحمل کره زمین را کم کرده و در کشور سرانه تولید ۸۰۰ گرم زباله داریم، گفت: امروز در دنیا معادل ۳۲۰ میلیون بشکه نفت مصرف می‌شود که اثرات مخربی بر زمین دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: متاسفانه شمال کشور در حال غرق شدن در پسماند‌ها است و جایی برای دفن نداریم .

وی با اشاره به اینکه تکلیف طرح‌ها را قانون برنامه ششم مشخص کرده و سازمان محیط زیست تا دو ماه فرصت دارد جوابگوی استعلام طرح‌ها باشد که ما آن را به ۴۵ روز کاهش دادیم، افزود: امروز مصرف زیاد انرژی یکی از مشکلات بزرگ محیط زیستی در کشور است.

معاون رئیس جمهور گفت:استان کرمان از گرفتارترین استان‌ها در زمینه کم‌آبی است .

وی با اشاره به اینکه باید تمام استاندارد‌های مصرف آب را از نظر فنی و محیط زیستی رعایت کنیم و حواسمان به مصرف آب باشد، افزود: باید به منابع ملی توجه کنیم و متاسفانه همه صنایع آب‌بر به مراکز کشور و در جا‌هایی بنا شده اند که منبع آب نداشته‌اند، در واقع به آمایش سرزمینی توجه نشده و به‌صورت بخشی فکر کرده‌ایم.

کلانتری با بیان اینکه به هیچ پروژه تولید فولاد اسفنجی مجوز نخواهیم داد چرا که مصرف آب این پروژه زیاد است، بیان کرد: به این فکر می‌کنیم که برای نسل آینده چه چیزی را می‌خواهیم بگذاریم تا بتوانند زندگی کنند.

وی با اشاره به اینکه با ۳ هزار نفر محیط‌بان قادر به حفظ محیط زیست نیستیم و نیازمند مشارکت مردم هستیم، گفت: بسیاری از پروژه‌های ما اگر مطالعات محیط زیستی داشت امروز شاهد این همه مشکلات محیط زیستی در کشور نبودیم.

وی با اشاره به اینکه در یک ماهه گذشته دو محیط‌بان ما به شهادت رسیده‌اند که بسیار جای تاسف دارد، عنوان کرد: در استان کرمان هم از این به بعد مجوز احداث کارخانه فولاد اسفنجی نخواهیم داد و این کارخانه باید در کنار دریا احداث شود که آب از دریا بگیرد و بخار کند نه در استانی که با بحران کم‌آبی روبه‌رو است.

کلانتری با بیان اینکه اولویت‌ها باید بر اساس منابع تعیین شود و امروز از نظر آلودگی شهر‌ها مشکلات زیادی داریم و رعایت نمی‌شود، گفت: نیازمند همکاری مردم در حفظ محیط زیست هستیم و باید به تشکل‌های مردمی اعتماد کرد.

وی با اشاره به اینکه خشک شدن تالاب‌ها نیز یک مشکل دیگر محیط زیستی است که در استان کرمان هم تالاب جازموریان دچار خشکیدگی شده است، افزود: هورالعظیم در عراق در حال سوختن است و نیزار‌ها می‌سوزد، اما هیچ عکس‌العملی برای خاموش کردن آن‌ها نمی‌بینیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه ۱۳ روز طول کشید تا اجازه بدهند بالگرد‌های ما وارد عراق شده و بخشی از این آتش را خاموش کنند، تصریح کرد: قطعا این مسئله عامل ریزگرد‌ها خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بودجه سازمان محیط زیست کشور کمتر از سه در هزار بودجه کشور است و امکانات ما بسیار محدود است، گفت: کار ما فقط سیاست‌گذاری می‌تواند باشد و وظیفه اجرایی نداریم.

در این جلسه فدایی سرپرست استانداری کرمان نیز با اشاره به تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی استان گفت: ما برای غلبه بر بیکاری چاره ای جز سرمایه گذاری در استان نداریم و نباید تولید بخاطر مسائل زیست محیطی تعطیل شود و سازمان محیط زیست باید تا جایی که ممکن است راهکارهای لازم را به صنعت ارایه دهد .

انتهای پیام/ی

تغییر اقلیم تحمل کره زمین را کم کرده است

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
اقای کلانتری حرفهای خوبی میزنند خدا کنه در عمل هم پافشاری کنند و با طرحهای صربتی به سلامت کشور کمک کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
شمال کشور در حال غرق شدن در پسماندها !!!!!
چرا به شکل منطقی ، و اصولی به مشکلات توجه نمیشود، این نگاه و بیان غیرواقعی و حماسی کمکی به حل مسئله نمیکند. ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
شمال کشور در حال غرق شدن در پسماندها !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
متاسفانه نظارت عملی محیط زیستی ها خیلی ضعیف است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
چرا رسیدگی نمیشه اخه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
فضای سبز رو افزایش بدید.
درخت بکارید
United States of America
باقری
۱۹:۱۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
اگر از هر مسافر تهرانی که میاد تا زبالهاش رو جا بذاره یک هزینه شهرداری گرفته بشود مشگل حله.
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۹:۰۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
عجب!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
واقعا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۲۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
من نميدونم مگه شمال كه هر وجبش طلاست و بايد براي كشاورزي استفاده بشه جاي كارگاه و كارخونه و پالايشگاه و پتروشيميه كه محيط زيست مجوزشو ميده به نظر من شمال فقط كشاورزي و گردشگري بايد باشه و همه كارخونه ها بايد ازش خارج بشن
Iran (Islamic Republic of)
فراز
۱۸:۰۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
آقای کلانتری تو را به خدا اعلام وضعیت قرمز بکن در رابطه با مازندران.حیف است این طبیعت بی بدیل خدا نابود بشود.طرح بدید مجلس تصویب کنه نمایندگان مازندران .طرح وبرنامه ای ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
باید آب مشترکین پر مصرف قطع بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
فکری بحال بحران کم آبی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
اگه کمبود منابع آبی داریم چرا کاری نمیکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
عراق تلاشی نمیکنه .
آخرین اخبار