رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: قیمت بالای مرغ در بازار حباب است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛  مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در نشت خبری ظهر امروز با اصحاب رسانه گفت: دان مرغ با ارز دولتی وارد و بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تامین گوشت مرغ داده شده است حباب بازار کنترل شود .

وی افزود:  برای تنظیم بازار مرغ گرم  با قیمت ۹ هزار و ۶۰۰ تومان  و منجمد با قیمت ۶ هزار و ۹۰۰ تومان در مراکز عمده عرضه میشود.

گلستان سومین تولید کننده مرغ در کشور است.

وی در آستانه سال زراعی ۹۷-۹۸ گفت: در سال زراعی ۹۶-۹۷ با کمک سامانه ثبت اطلاعات گندم کاران یک هزار و ۱۰۶ تن خرید گندم انجام و ۷۰ درصد مطالبات پرداخت شد.

وی ادامه داد: با تولید هزار و ۱۱۲ تن کلزا در استان و تامین  ۳۵ درصد کلزای کشور رتبه دوم را کسب کردیم.

وی درخصوص تولید بذر مادر صیفی جات در استان گفت: عمده بذر صیفی جات در کشور وارداتی است و برای نخستین بار با عقد قرارداد با سرمایه گذار خارجی و اختصاص سایت گلخانه در گنبد توانستیم نمونه بذرهای هیبرید را در چند استان کشت و آزمایش کنیم.

وی ادامه داد : پس از جمع بندی به زودی از  نمونه ایرانی این بذور رونمایی می شود.

وی ادامه داد: بذرهای تولید شده از مقاومت به کم آبی برخوردار و از لحاظ کیفیت قابل رقابت با نمونه های خارجی است.

مهاجر به مشکلات سیب زمینی کاران اشاره کرد و گفت:  بر اساس برنامه ریزی وزارت خانه تامین ۴۵ روز بازار سیب زمینی کشور برعهده  گلستان است اما میزان کشت در استان به بیش از ۶ هزار هکتار رسید و موجب مشکل اشباع و افت قیمت شد.

مهاجر گسترش آبیاری تحت فشار را یکی از اصلی ترین برنامه های این سازمان دانست و گفت: سال گذشته ۸ هزار و ۲۰۰ هکتار مزارع به طول ۴۲۰ کیلومتر  به این نوع آبیاری مجهز شدند  و ۲۵ درصد در مصرف آب صرفه جویی شد.

وی در پایان به افتتاح ۱۴۸ طرح در هفته دولت اشاره کرد و گفت: ۴ پروژه در حوزه تولیدات گیاهی، ۱۲ طرح در رابطه با دام ،۱۱۵ طرح در بخش آب وخاک ، برخی از این طرح ها است که با اعتبار ۹۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان انجام و برای حدود ۵۶۳ نفر اشتغال زایی می شود.

 

انتهای پیام / فا

تسهیلات برای تامین گوشت مرغ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.