حمله اخیر داعش به میدان نفتی «عمر» در حالی صورت گرفت که برخی کارشناسان معتقدند آمریکا با این بهانه قصد دارد ادامه حضور خود را در سوریه توجیه کند.

تلاش آمریکا برای بزرگنمایی خطرات داعش برای توجیه حضور نظامیان خود در سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، حمله اخیر گروه وهابی - صهیونیستی داعش به مقر نظامیان آمریکایی و فرانسوی در میدان نفتی «عمر» در سوریه در حالی صورت گرفت که برخی کارشناسان معتقدند آمریکا با این بهانه که مرحله پایانی مبارزه با داعش هنوز آغاز نشده است؛ قصد دارد ادامه حضور خود را در سوریه توجیه کند.

نیروهای سوریه دموکراتیک که اکثر آنها کُرد هستند حمله داعش در شرق سوریه را دفع کردند. ساختمانهای متعلق به نظامیان فرانسوی و آمریکایی در میدان نفتی عمر یکی از مهمترین میدان های نفتی سوریه هدف این حملات بودند.

امل شاهین، خبرنگار شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی در گزارشی گفت: بزرگترین حمله گروه داعش به مهمترین میدان های نفتی سوریه خنثی شد. اهمیت میدان نفتی عمر تنها به دلیل ثروت سرشار منابع نفتی در آن نیست بلکه این منطقه به دلیل تحولات راهبردی و تبدیل آن به پایگاه ائتلاف بین المللی از سال گذشته تاکنون نیز از اهمیت بسیار زیادی برخودار است.

هواپیماهای (به اصطلاح) ائتلاف بین المللی با این حملات داعش مقابله کردند و نیروهای سوریه دموکراتیک نیز که اکثریت آنها را نیروهای کُرد تشکیل می دهند، نقش مهمی در دفع این حملات ایفا کردند. این حمله داعش به میدان نفتی همزمان با اظهارات مسئولان آمریکایی است که بر باقی ماندن نیروهای آمریکایی در سوریه تاکید دارند. واشنگتن هدف از باقی ماندن نیروهای آمریکایی در سوریه را پایان دادن به حضور گروه داعش عنوان کرده است.

به رغم حملات پیاپی ضد گروه داعش در صحرای سوریه اما واشنگتن معتقد است مرحله پایانی در مبارزه با داعش هنوز آغاز نشده است. این حمله داعش بر میدان نفتی نشان از ادامه خطری است که این گروه (تروریستی) دارد. همچنین با توجه به اینکه ده ها هزار جنگجوی مسلح در سوریه و عراق وابسته به داعش وجود دارد خطر این گروه (تروریستی) را دوچندان می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار