همدان، میزبان جشنواره طب سینوی می شود

سرپرست طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: این دانشگاه سوم شهریور امسال میزبان نخستین جشنواره طب ایرانی (طب سینوی) است.

همدان، میزبان جشنواره طب سینوی می شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ هاشمی، سرپرست طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: این جشنواره در چهار محور پژوهش، آموزش، درمان و ثبت اختراع و تولید محصول برگزار می شود.

وی اضافه کرد: همچنین تجلیل از پیشکسوتان طب سنتی و افرادی که بیشترین و ارزشمندترین آثار و کتاب را تالیف و مقاله های علمی شاخص گرد آوری کردند، صورت می گیرد.

سرپرست طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: با توجه به فرصت اندک برای برگزاری این جشنواره، فراخوان ارسال آثار در چهار محور یاد شده از یک ماه پیش آغاز شد.

هاشمی اضافه کرد: کمیته علمی این جشنواره از 10 تن از پیشکسوتان و برگزیدگان جشنواره طب ایرانی در این آیین تجلیل می شود.

وی حضور در آرامگاه ابن سینا و ادای احترام به مقام این چهره شاخص علمی و بازدید از سلامتکده بدیع الحکما را از برنامه های جنبی این جشنواره دانست.

سرپرست طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی همدان یادآوری کرد: برگزاری جشنواره طب ایرانی یکی از مصوبات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

هاشمی اظهار داشت: با توجه به سابقه درخشان همدان در برگزاری جشنواره دانشگاهی طب سینوی، همزمانی این جشنواره با زاد روز ابن سینا، میزبانی نخستین جشنواره طب ایرانی به دانشگاه علوم پزشکی همدان واگذار شد.

وی با بیان اینکه جشنواره طب ایرانی 2 سالانه برگزار شده است افزود: در هر نوبت میزبانی این جشنواره به دانشگاه علوم پزشکی این استان محول می شود.

گفتنی است، در تقویم کشور، یکم شهریورماه، زادروز بوعلی سینا و روز پزشک نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ د

جشنواره طب ایرانی در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار