افزایش 60 درصدی کشت دانه های روغنی در همدان

رئیس جهادکشاورزی استان همدان از افزایش 60 درصدی کشت دانه های روغنی در این استان خبر داد.

رشد 60 در صدی دانه های روغنی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ منصور رضوانی‌جلال، رئیس جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: کاشت دانه‌های روغنی بسیار موفق بوده است به طوریکه رشد 60 درصدی نسبت به سال گذشته داشته‌ایم این در حالیست که با توجه به محدودیت‌هایی از جمله محدودیت منابع آبی و خاکی این سیر صعودی را طی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه تولید گندم نسبت به سال گذشته بسیار بالا بوده به طوریکه امسال مازاد تولید گندم داشتیم و پیش‌بینی برای خرید تضمینی گندم حدود 570 هزار تن بوده است، افزود:  تاکنون حدود 600 هزار تن گندم از گندمکاران دریافت کرده‌ایم و همچنان پیش‌بینی خرید حدود 650 هزار تن را داریم در حالیکه تولید گندم در استان حدود 700 هزار تن است و رشد 52 درصدی نسبت به سال قبل داریم.

رئیس جهادکشاورزی استان همدان ادامه داد: با وجود محدودیت‌ها این پیشرفت می‌تواند خبری خوشحال‌کننده برای مسئولان و مردم باشد به طوریکه در تولید گندم به ویژه گندم آبی استان بسیار عملکرد خوبی داشته و حدود 4.5 تن در هکتار گندم آبی توسط کشاورزان کاشته شده است.

وی بیان کرد: کشاورزان بیش از 147 هزار تن در هکتار از شیوه‌ها و تکنولوژی نوین برای کاشت محصولات استفاده کرده‌اند و به همین منظور شاهد افزایش بهره‌وری از آبیاری نوین و تکنولوژی پیشرفته برای کشاورزی در تمام نقاط استان هستیم.

رئیس جهادکشاورزی استان همدان عنوان کرد: 4.5 درصد از محصولات کشور از جمله گردو، سیر، سیب‌زمینی، گندم و جو، لوبیاسبز و دیگر محصولات توسط استان همدان تولید و صادر می‌شود اما وظیفه اصلی کشاورزان تأمین امنیت غذایی است بدان معنا که تمامی محصولات و مواد غذایی باید سالم و به دور از سختی و آسان در دسترس عموم قرار گیرد.

رضوانی‌جلال افزود: گرچه استان همدان در تولید بسیاری از محصولات خودکفا شده اما باید با تلاش و مراقبت هر چه بیشتر در جهت پیشرفت روزافزون تولیدات نه تنها در استان بلکه در کل کشور گامی بلند برداشت.

انتهای پیام/ب

افزایش 52 در صدی تولید گندم در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار