نمایشگاه پژوهشی عکس‌ها و عکاسان گیلان در نگارخانه استاد محجوبی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان برپا شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ قاسم مصفا مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: به مناسبت روز جهانی عکاسی نمایشگاه پژوهشی عکس‌ها و عکاسان گیلان با آثار عکاسان گیلان از مجموعه شخصی کبری علی‌پور مدرس و محقق عکاسی گیلان، در نگارخانه  استاد حسین محجوبی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان برپا شده است.
وی افزود: در این نمایشگاه ٨٥ قطعه عکس سیاه و سفید در اندازه‌های مختلف از مجموعه شخصی کبری علی‌پور و ٣٠ فریم قاب ٥٠ در ٧٠ از عکس‌های اصل و تاریخی است که باهدف بررسی و معرفی عکاسان قدیمی از خطه گیلان و شناخت سبک زندگی، پوشش، مهر‌های عکاسخانه و شیوه عکاسی آن زمان به نمایش گذاشته شده است.
مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی گیلان گفت: نمایشگاه پژوهشی "عکس‌ها و عکاسان گیلان" تا ٥ شهریور برای بازدید عموم دایر است.
قاسم مصفا تصریح کرد: عکس‌های عکاسخانه‌های گیلان در دهه‌های ۱۰ تا ۴۰ خورشیدی در این نمایشگاه حاصل زحمات و جمع‌آوری   عکس های  عکاسخانه‌های رافائل، آرسن، کارلو، رویا، جمشید، زیبا در رشت، فتوشهاب لاهیجان، عکاسی سیروس رودسر و چند عکاسخانه دیگر شهرستان‌های استان گیلان است.

کبری علی‌پور متولد ۱۳۴۲ در رشت و دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد عکاسی، کارشناسی ارشد مرمت اشیای فرهنگی و تاریخی، کارشناسی عکاسی وکاردانی علوم هنری در تهران است. از کبری علی‌پور دو کتاب به نام‌های عکاسان و عکاسخانه‌های رشت ، تاریخ عکاسی گیلان و همچینن مقالاتی در زمینه تاریخ عکاسی در ماهنامه پادنگ (۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲) به چاپ رسیده است. وی سابقه تدریس در سازمان آموزش و پرورش و مراکز آموزش و عالی استان گیلان و برگزاری ١٢ نمایشگاه عکس انفرادی و چندین نمایشگاه عکس گروهی را نیز در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام / ق

نمایشگاه پژوهشی عکس‌ها و عکاسان گیلان در لاهیجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.