حسن میر بلوکی گفت: در حال حاضر شرکت گاز استان 118 میلیارد تومان از شرکت های صنعتی و مشترکان خانگی در استان مطالبه دارد.

حسن میر بلوکی مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛گفت: در حال حاضر کل مطالبات شرکت گاز استان خراسان شمالی از واحد‌های صنعتی و مشترکان خانگی در استان ۱۱۸ میلیارد تومان است.

وی افزود: از این مقدار مطالبات، مبلغ ۸ میلیارد تومان شرکت گاز استان از مشترکان خانگی و مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان از شهرک‌ها و واحد‌های عمده صنعتی شامل لوله گستر اسفراین، پتروشیمی خراسان، کارخانه قند شیروان و برخی دیگر از ادارات استان طلب دارد.

وی مطالبات کل کوره‌های استان را ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: همچنین شرکت گاز استان مبلغ ۲۲ میلیارد تومان به پیمانکاران شرکت گاز بدهکار است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی در ادامه از گاز رسانی به ۳ شهرک صنعتی سیساب، عباس‌آباد و محمدزاده با اعتباری افزون بر ۴۴۰ میلیون تومان خبر داد و افزود: ۱۴ واحد عمده صنعتی نیز با اعتباری افزون بر ۴۹۸ میلیون تومان گازکشی می‌شود و جایگزین مصرف ۵۶۲ هزار لیتر سوخت مایع این مصرف‌کنندگان می‌شود.

وی اظهار کرد: دو ساختمان پست امداد صفی‌آباد و شوقان بااعتبار ۴۶۵ میلیون تومانی نیز در این هفته افتتاح می‌شود و آخرین ساختمان پست امداد سنخواست نیز دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی گفت: با پایان عملیات گازرسانی در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار، اجرای عملیات گازرسانی در سطح ۲۴ روستای بالای ۱۰ خانوار نیز در دستور کار قرار می‌گیرد که برای انجام این عملیات به اختصاص ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی گفت: هم اکنون عملیات انتقال خط لوله گاز در مسیر دشت-گرمه-جاجرم در حال انجام است که تا سال آینده این عملیات به پایان می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی افزود: با پایان این عملیات اجرایی، مشکل افت گاز کارخانه آلومینای جاجرم مرتفع خواهد شد.

میر بلوکی اظهار کرد: هم اکنون ضریب نفوذ گاز طبیعی در استان از ابتدای تشکیل استان از ۴۹ درصد به ۹۷ درصد رسیده است.

وی افزود:در حال حاصر ۷۲۵ روستای استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

گفتنی است: خراسان شمالی ۲۸۸ هزار اشتراک گاز دارد.

انتهای پیام / ب

افزایش ضریب نفوذ گاز طبیعی در خراسان شمالی

برچسب ها: گاز ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.