معاون فنی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از ورود چهار برابری دام به مراتع این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ غلامحسین نصیری امروز دوشنبه ۲۹ مرداد ۹۷ در کارگاه آموزشی و ارزیابی ظرفیت مشارکتی تعاونی‌های منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد گفت: آموزش و ترویج، جذب مشارکت مردم در حفاظت از عرصه‌های ملی، و برون‌سپاری اقدامات در این حوزه از رویکرد‌های اداره کل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری بویژه در سال‌های اخیر است.

وی افزود: مراتع چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت ورود ۶۷۰ هزار رأس دام است اما متأسفانه شاهد ورود چهار برابری تعداد دام به مراتع استان هستیم که سبب فرسایش خاک و تبدیل شدن مراتع به کانون گرد و غبار می‌شود.

معاون فنی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تنها ۲۰ درصد از ظرفیت مراتع باید به تولید علوفه اختصاص پیدا کند و در ۸۰ درصد آن، مسائل زیست‌محیطی و حفاظت از خاک مورد توجه باشد.

نصیری ادامه داد: هم اکنون ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری آماده عقد قرارداد واگذاری برای اجرای طرح‌های مرتع‌داری است.
 
وحید جعفریان مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی، و ترحم بهزاد مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری، احمد بالان سرپرست دفتر توسعه، آموزش و ترویج سازمان تعاون روستایی کشور و حدود ۴۰ نفر از بهره برداران، مجریان طرح‌ها و مدیران شرکت‌های تعاونی منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری در این کارگاه یک روزه شرکت داشتند.

از مجموع یک میلیون و ۶۴۰ هزار هکتار مساحت استان چهارمحال و بختیاری، ۳۳۵ هزار هکتار را جنگل و عمدتاً جنگل‌های بلوط و یک میلیون و ۹۳ هزار هکتار را مرتع تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/ش

کارگاه آموزشی و ارزیابی ظرفیت مشارکتی تعاونی‌های منابع طبیعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار