ابراهیم کالین تیراندازی روز گذشته به ساختمان سفارت آمریکا در آنکارا را تلاش آشکار برای ایجاد فضای رعب و وحشت توصیف کرد.

ابراهیم کالین: عاملان تیراندازی روز گذشته در آنکارا در تلاش برای ایجاد فضای رعب و وحشت بودندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تلویزیون تی آر تی ترکیه، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه تیراندازی دیروز به ساختمان سفارت آمریکا در آنکارا را تلاش آشکار برای ایجاد فضای رعب و وحشت توصیف کرد.

ابراهیم کالین با تاکید بر این مطلب افزود: ترکیه کشوری امن است و قوانین امنیت همه هیئت های نمایندگی کشورهای خارجی در ترکیه را تضمین کرده است.

وی گفت: تحقیقات درباره تیراندازی به سفارت آمریکا ادامه دارد و در مدت کوتاه همه جوانب آن آشکار خواهد شد.


بیشتر بخوانید: تیراندازی به سفارت آمریکا در آنکارا


پلیس ترکیه دیروز دو عامل تیراندازی به سفارت آمریکا در آنکارا را دستگیر کرد.

احمد چلیک تن و عثمان گونداش دو عامل این حمله از تبهکاران با سابقه هستند و در بازجویی‌های اولیه به انجام این حمله اعتراف کرده‌اند.

روابط ترکیه و آمریکا اخیرا در پی اقدام دولت ترامپ در اعمال تحریم‌ها علیه آنکارا به شدت تیره شده است و دولت ترکیه، واشنگتن را عامل اصلی بحران اقتصادی این کشور معرفی می کند. ترامپ تهدید کرده است تا زمانی که کشیش برانسون آزاد نشود، تعرفه های واردات آلومینیوم و فولاد را برای ترکیه دو برابر می کند. کاخ سفید همچنین دو مقام ترکیه‌ای را تحریم کرد.

تنش‌ها میان آنکارا و واشنگتن علاوه بر ایجاد بحران در بازارهای بین‌المللی، موجب کاهش ارزش لیر شده بود که با اقدامات حمایتی قطر از ترکیه تا حدودی متوقف شد. در حال حاضر، ارزش لیر در برابر دلار با کاهش 16 درصدی همراه است.

انتهای پیام/

اظهارات سخنگوی اردوغان درباره تیراندازی به سفارت آمریکا در آنکارا

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار