احتمال کاهش ذخایر نفتی جهان پس از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران باعث افزایش قیمت طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال احتمال کاهش ذخایر نفتی در جهان پس از اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران در ماه نوامبر سال جاری میلادی، بهای طلای سیاه امروز (سه شنبه) با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 3 سنت افزایش به 72 دلار و 24 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 24 سنت افزایش (معادل 0.4 درصد)، 66 دلار و 67 سنت در هر بشکه معامله شد.

کارشناسان بر این باورند که زمانی که تحریم های آمریکا علیه ایران در ماه نوامبر اعمال شود، انتظار می رود سطح ذخایر نفتی با کاهش همراه باشد. به دلیل احتمال ایجاد اختلال در عرضه نفت از سوی ایران، بانک «بی ان پی پاریباس» فرانسه اعلام کرد انتظار می رود سطح تولیدات نفتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) –که ایران هم عضو آن است—از میانگین 32.1 میلیون بشکه در روز در سال 2018 به 31.7 میلیون بشکه در روز در سال 2019 کاهش یابد.

همچنین تشدید تنشهای تجاری میان آمریکا و چین هم بر بهای نفت اثر گذاشته است. یک هیئت چینی قرار است این هفته در واشنگتن به گفتگو درباره این تنشها بپردازد. این درحالی است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است که انتظار می رود هیچ پیشرفتی در این مسیر حاصل نشود؛ زیرا حل تنشهای تجاری میان واشنگتن و پکن «زمان‌بر» است.

به دنبال کاهش ارزش دلار آمریکا در روز سه شنبه پس از اظهارات ترامپ درباره افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی، بهای طلا افزایش یافت. بهای هر اونس طلا با 0.3 درصد افزایش، به 1193.97 دلار رسید. ارزش دلار آمریکا هم در مقابل سبد دیگر ارزهای جهانی با 0.4 درصد کاهش همراه بود.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار