رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل از آغاز بازسازی مسجد جامع روستای تاریخی محمد آباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجید نوری رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل اظهار داشت: عملیات اجرایی این بازسازی با تخصیص اعتبار حدود ۱۰۰ میلیون ریالی در مدت دو ماه انجام می شود.

وی افزود: اجرای ختایی فرش کف، تراشیدن اندود کاهگل دیوارهای عمودی، اجرای اندود کاهگل و سیم گل دیوارهای عمودی، اجرای نما چینی قسمتی از لبه بام، اجرای اندود گچ و خاک و اندود گچ کشته نهایی مراحل اصلی عملیات بازسازی است که در ادامه فصول گذشته بازسازی این بنای ارزشمند انجام می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل اظهار کرد: مسجد جامع محمد آباد مربوط به عصر ایلخانی است که در سال ۱۳۷۹ به شماره ۳۶۲۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

وی در ادامه به صدور مجوز اقامت گاه های بوم گردی در آران و بیدگل هم اشاره کرد و گفت: در پنجمین نشست کمیته فنی اقامتگاه‌های بومگردی در سال ۹۷ در استان اصفهان مجوز اولیه تأسیس ۵ اقامتگاه شامل چهار اقامتگاه روستایی در روستای کاغذی و یک اقامتگاه در روستای قاسم آباد  بخش کویرات آران و بیدگل مصوب و صادر شد.

گفتنی است ۱۳۵ اثر تاریخی و معنوی آران و بیدگل در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده و از این نظر آران و بیدگل پس از کاشان دومین شهرستان از نظر ثبت آثار در استان اصفهان به شماره می رود.

انتهای پیام/م

آغاز بازسازی مسجد جامع محمد آباد آران و بیدگل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.