رئیس پلیس راه استان همدان گفت: در پنج ماه امسال 32 کودک به علت سهل انگاری در سوانح جاده ای جانشان را در این استان  از دست داده اند.

سوانح جاده ای جان 32 کودک همدانی را گرفتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سرهنگ رضا عزیزی، رئیس پلیس راه استان همدان بیان کرد: سن بیشتر جانباختگان 3 و 6 ماهه و کمتر از 4 سال بوده است،افزود: استفاده از صندلی کودک در خودرو تاکید شده است اما والدین همچنان به این نکته اهمیت نمی دهند.

وی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه اخیر دولت ، استفاده از صندلی کودک در خودرو الزامی است که با ابلاغ این مصوبه، ماموران در صورت مشاهده نبودن صندلی کودک با رانندگان متخلف برخورد قانونی می شود.

رئیس پلیس راه استان همدان تاکید کرد: آغوش والدین در حین رانندگی محل مناسبی برای حفاظت از کودک نیست چرا که هنگام ترمزهای ناگهانی و واژگونی وسیله نقلیه، کودک از آغوش مادر به بیرون پرتاب شده یا سر او به شیشه خودرو و صندلی برخورد می کند.

عزیزی بیان کرد: هر چقدر والدین توان و قدرت بدنی بالایی برای نگهداری کودک در آغوش داشته باشند با توجه به ناگهانی بودن حادثه نمی توانند، جان کودک را حفظ کنند.

وی گفت: استفاده از کمربند ایمنی نقش بسزایی در حفظ جان افراد و کاهش صدمه به بدن، هنگام بروز سوانح رانندگی دارد.

انتهای پیام/ب

32 کودک همدانی در سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند

 

برچسب ها: نیرو انتظامی ، تصادف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.