خان‌بلوکی گفت: نوسازی ناوگان‌ جاده ای در حد حرف باقی مانده و هم اکنون بیش از 8هزار کامیون فرسوده در جاده‌ها تردد می‌کنند.

نوسازی ناوگان جاده‌ای در حد حرف باقی ماند/ تردد 8 هزار کامیون بالای 50 سال در کشورمحمد خان‌بلوکی رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان جاده‌ای حمل کالای سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه هم‌اکنون 365 هزار کامیون فرسوده در جاده‌های کشور دارای کارت هوشمند و بارنامه هستند، گفت: 7 تا 8 هزار کامیون بالای 50 سال، 23 تا 25 هزار کامیون بالای 40 سال در کشور تردد می‌کنند و 130 هزار کامیون فرسوده در درون شهر بارها را جابه‌جا می‌کنند.

رئیس کانون رانندگان کامیون با بیان اینکه نوسازی ناوگان‌های فرسوده تنها در حد وعده و وعید باقی مانده است، گفت: میزان مصرف سوخت کامیون‌های کهنه 60 تا 65 لیتر در هر 100 کیلومتر است، اما میزان مصرف کامیون‌های نو 25 تا 30 لیتر است که این میزان مصرف زمینه‌ساز هدررفت سرمایه ملی می‌شود.


بیشتر بخوانید: پرداخت وام ۳۲۰ میلیون تومانی برای نوسازی کامیون‌های فرسوده 


قاچاق سوخت در کشور 

وی از رانت بزرگ  قاچاق گازوئیل در این بخش خبر داد و گفت: هم‌اکنون قیمت هر لیتر گازوئیل در خارج از مرزها 6000 تومان است که توسط برخی از دلالان خریداری می‌شود، بنابراین مصرف بیشتر سوخت گازوئیل توسط ناوگان فرسوده  و قاچاق آن  یکی از اصلی‌ترین دلایل عدم نوسازی ناوگان جاده‌ای است.

خان‌بلوکی یکی از راهکارهای اصلی برای نوسازی ناوگان جاده‌ای را آزاد کردن واردات خودرو به کشور دانست و افزود: ایران باید راهکار کشور ترکیه را در این بخش اجرایی کند، به طوری که با برداشتن تعرفه گمرکی و آزاد کردن واردات خودرو، نوسازی ناوگان جاده‌ای ظرف مدت کمی به مرحله اجرایی شدن می‌رسد.

رئیس کانون رانندگان کامیون در پایان گفت: دولت چندین سال است که تردد کامیون‌های بالای 25 سال را در جاده‌ها ممنوع کرده، اما اجرای این طرح هیچ وقت محقق نخواهد شد.

انتهای پیام/


واردات خودرو راهکار اصلی نوسازی ناوگان جاده‌ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۵:۰۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۷
باشناختی که از خودمان ومسئولانی که از دل ما مردم به رأس کارمیرسند این واقعیت داره که جز با تکلیف وتشویق وتنبیه اراده ای به انجام کارو سخت کوشی نداریم و بیشترازآنکه همه ماکارو تلاش کنیم برای ساختن روزهای بهتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۷
چرا هیچ نظارتی نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۰۱ شهريور ۱۳۹۷
همش وعده وعید میدن مسئولین میگن لاستیک ارزون شده ولی هر روز چندبرابر میزاره روش نه تنها لاستیک بلکه همه چی اصلا بازار نظارت نداره ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۷
باکدام بوجه وارز بااین تحریمها میخواهیم نوسازی ناوگان کنیم لوازم یدکی این ازههارادرزمان تحریم تهیه کنیم نخواستیم نوسازی را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۰۱ شهريور ۱۳۹۷
کامیون دانگ فنگ چینی غیرایمن است .
آخرین اخبار