کارشناس حمل و نقل گفت: افزایش قیمت ارز و راهاندازی بازار ثانویه، سبب شده قیمت کامیون به 1.5 میلیارد تومان و قیمت اتوبوس به 2 میلیارد تومان برسد.
محمد خانبلوکی کارشناس حمل و نقل در گفتوگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه نوسازی ناوگان فرسوده جادهای در آینده نزدیک محقق نمیشود، گفت: هماکنون 192 هزار کامیون فرسوده بالای 25 سال در جادههای کشور تردد میکنند که در چهار سال گذشته دولت امکان نوسازی این ناوگان را فراهم نکرده است.
وی ادامه داد: در چهار ماه گذشته افزایش جهشی قیمت کامیونها از 450 میلیون تومان به 800 میلیون تومان، موجب شده نوسازی ناوگان فرسوده غیرممکن شود.
خانبلوکی یادآور شد: افزایش قیمت ارز و راهاندازی بازار ثانویه، سبب شده قیمت کامیون به 1.5 میلیارد تومان و قیمت اتوبوس به 2 میلیارد تومان برسد.
کارشناس حمل و نقل از ممنوعیت ورود کامیونهای CBU خبر داد و گفت: متأسفانه مصوبه جدید دولت موجب شده که ورود کامیونهای CBU به کشور ممنوع شود و این اقدام عملا نوسازی ناوگان جادهای را متوقف کرده است.
وی اظهار کرد: اگر سالانه 10 هزار خودرو توسط تولیدکنندگان داخلی تولید و 10 هزار کامیون CBU وارد کشور شود، نوسازی 192 هزار کامیون فرسوده 10 سال زمان میبرد.
خانبلوکی تصریح کرد: متأسفانه جلوگیری از واردات کامیون به کشور و همچنین تخلف خودروسازان جهت تولید کامیون موجب شده که دولت نتواند نوسازی ناوگان فرسوده را به درستی اجرایی کند.
انتهای پیام/