فرمانده مرزبانی گیلان گفت: این استان ۳۱۰ کیلومتر مرز خشکی و دریایی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ سرهنگ کیاست سپهری، فرمانده مرزبانی استان گیلان  در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه از ۳۱۰ کیلومتر مرز گیلان ۳۸ کیلومتر مرز خشکی و ۲۷۲ کیلومتر مرز دریایی است، گفت: ۲۵ کیلومتر از مرز‌های گیلان از ابتدای امسال تاکنون مسدود شده است.

وی با اشاره به اهمیت مرز‌های آبی گیلان افزود: برای حفظ و حراست از این مرز‌ها به اعتبارات ویژه نیاز است به گونه‌ای که از هر گونه تردد دریایی محافظت شود.

فرمانده مرزبانی گیلان با بیان اینکه ۳۲ طرح از ۴۰ طرح سالمسازی این استان فعال است، اظهار داشت: در حال حاضر فقط خدمات دهی در ۵ طرح سالمسازی مطلوب است.

سرهنگ کیاست سپهری با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۵ نفر در دریای خزر در محدوده گیلان غرق شدند که ۶۰ درصد آن‌ها بومی بودند، بیان داشت: ناهمواری کف دریا و خلاف جهت آب شنا کردن از جمله عوامل غرق شدن این افراد بوده است.

وی از تصرف ۱۵ و نیم درصد سواحل دریا در استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: اکثر این متصرفان افراد حقیقی هستند و متاسفانه برخی از این افراد کسانی هستند که موفق به دریافت سند و پروانه ساخت شده اند که پیگیر دریافت مجوز از مقامات قضائی برای رفع تصرف این زمین‌ها هستیم.

 

انتهای پیام/ع

استان گیلان ۳۱۰ کیلومتر مرز آبی و خاکی دارد

برچسب ها: استانداری ، مرزبانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.