مدیر عملیات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد گفت:برنامه قطع کلی گاز به منظور تعمیرات نهایی در سال جاری با هدف افزایش پایداری تولید در روز‌های سرد و اطمینان از تولید حداکثری در نیمه دوم سال انجام می‌شود و این برنامه به مدت پنج روز پیش بینی شده است.

آغاز توقف کلی تولید گاز طبیعی در پالایشگاه گاز هاشمی نژادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ محمد فرزانه مقدم مدیر عملیات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد افزود:با توجه به اینکه در طول سال واحد‌های پالایشی در حال فرآورش گاز طبیعی می‌باشند انجام برخی از تعمیرات تجهیزات میسر نیست و لازم است گاز درون تاسیسات بطور کامل تخلیه و بازسازی تجهیزات انجام شود.

وی تصریح کرد:در این مدت زمان برای اجرای فهرستی از کار‌های تعمیراتی با همکاری شرکت نفت و گاز شرق به عنوان شرکت بالادستی و پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد برنامه ریزی شده است.

فرزانه مقدم با بیان اینکه در زمان توقف کلی، واحد‌های تولیدی از دسترس خارج خواهند بود تاکید کرد: خدمت رسانی به عموم مردم در خطه شمال و شمال شرق در بخش خانگی (گازرسانی) و همچنین صنایع و نیروگاه‌ها با مدیریت شبکه توسط دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران تداوم یافته و خللی در تامین گاز مشترکین بوجود نخواهد آمد.

وی تصریح کرد:فعالیت‌های مهم برنامه ریزی شده بر اساس گزارشات بازرسی فنی شامل بازسازی نقاطی از مخازن تحت فشار و لوله‌های ارتباطی که امکان بازسازی آن‌ها در فعالیت عادی میسر نیست انجام می‌شود و پس از استاندارد سازی با صدور گواهینامه بهره برداری، واحد‌ها در مدار تولید قرار می‌گیرند.

مدیر عملیات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد گفت:علاوه بر موارد بازسازی کنترل و بازبینی تجهیزات برقی و تنظیم مجدد آن‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

فرزانه مقدم افزود: بعد از انجام تعمیرات و راه اندازی واحدها، پالایشگاه در ساعت‌های اولیه صبح پنجم شهریور ماه فعالیت عادی خود را از سر می‌گیرد.

انتهای پیام//م.ه
 

در زمان قطعی گاز،واحد‌های تولیدی از دسترس خارج خواهند بود

برچسب ها: پالایشگاه ، شرکت گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.