زلزله‌ای به بزرگی ۴.۹ ریشتری به عمق ۵ کیلومتری درجناح، استان هرمزگان رخ داد که بزرگترین زلزله هفته بود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بر اساس داده‌های ثبت شده در مرکز لرزه نگاری کشور، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله های رخ داده در کشور  را از 26 مردادماه تا روز 1 شهریورماه را به اطلاع می رسانیم، تعداد ٧١ زلزله در این فاصله به ثبت رسیده است.

جزئیات زلزله های هفته گذشته به این شرح است:

جمعه 26 مردادماه 

در مهران، استان ايلام زلزله‌ای به بزرگی 2.7 ریشتر در عمق 11 کیلومتر رخ داد است؛ در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی 27 ریشتر در عمق 10 کیلومتر به وقوع پیوسته است، در دهرم استان فارس زلزله‌ای به بزرگی 3.5 ریشتر در عمق 2 کیلومتر به ثبت رسیده است، گرگان استان گلستان را زلزله‌ای به بزرگی 2.5 ریشتر  در عمق 11 کیلومتر لرزاند.


بیشتر بخوانید: آیا احتمال زلزله ۷ ریشتری گسل شمال تهران دو برابر شده است؟


شنبه 27 مردادماه

در ششتمد استان خراسان  رضوی زلزله‌ای به بزرگی 2.9 ریشتر در عمق 10 کیلومتر به وقوع پیوسته است؛ در سومار استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی 3.2 ریشتر در عمق 10 کیلومتر رخ داده است، در لیسار استان گیلان زلزله‌ای به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 8 کیلومتر به ثبت رسیده است، در ازگله استان کرمانشاه زلزله ای به بزرگی 2.8 ریشتر در عمق 10 کیلومتر گزارش شده است، در رویدر استان هرمزگان زلزله ای به بزرگی 2.9 ریشتر در عمق 11 کیلومتر رخ داده است.

یکشنبه 28 مردادماه 

در کرند استان کرمانشاه زلزله ای به بزرگی 3.3 ریشتر در عمق 5 کیلومتر به ثبت رسیده است؛ در بروجرد استان لرستان زلزله ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 10 کیلومتر گزارش شده است، در جوانمرد استان کرمانشاه زلزله ای به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق  8 کیلومتر به وقوع پیوسته است، در بروجرد استان لرستان زلزله ای به بزرگی 3 ریشتر در عمق 11 کیلومتر رخ داده است. 

گیلانغرب استان کرمانشاه را زلزله ای به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 9 کیلومتر لرزاند، در بهبان استان خوزستان زلزله ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 9 کیلومتر به ثبت رسیده است، در موموری استان ایلام زلزله ای به بزرگی 3.7 ریشتر در عمق 10 کیلومتر گزارش شده است، در بروجرد استان لرستان زلزله ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 14 کیلومتر رخ داده است، آخرین زلزله این روز در تازه آباد استان کرمانشاه به بزرگی 3.5 ریشتر در عمق 8 کیلومتر بوده است.


بیشتر بخوانید: نکات طلایی پس از وقوع زلزله که جانتان را نجات می‌دهد


دوشنبه 29 مردادماه 

در ساغند استان یزد زلزله‌ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 9 کیلومتر به ثبت رسیده است؛ در انابد استان خراسان رضوی زلزله ای به بزرگی 2.8 ریشتر در عمق 10 کیلومتر گزارش شده است، در جم استان بوشهر زلزله ای به بزرگی 3 ریشتر در عمق 10 کیلومتر گزارش شده است، در زرآباد استان آذربایجان غربی زلزله ای به بزرگی 25 ریشتر در عمق 10 کیلومتر به ثبت رسیده است، داشلی برون استان گلستان را زلزله ای به بزرگی 2.7 ریشتر در عمق 10 کیلومتر لرزاند.  

در بروجرد استان لرستان زلزله ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 10 کیلومتر گزارش شده است، در سنخواست استان خراسان شمالی زلزله ای به بزرگی 3.7 ریشتر در عمق 10 کیلومتر رخ داده است. 

سه شنبه 30 مردادماه

در بستان استان خوزستان زلزله ای به بزرگی 2.7 ریشتر در عمق 17 کیلومتر رخ داده است، در سنخواست استان خراسان شمالی زلزله ای به بزرگی 3.3 ریشتر در عمق 10 کیلومتر گزارش شده است، در کوهبنان استان کرمان زلزله ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 8 کیلومتر به وقوع پیوسته است، در کیاسر استان مازندران زلزله ای به بزرگی 3 ریشتر در عمق 8 کیلومتر گزارش شده است، در تازه آباد زلزله ای به بزرگی 3.7 ریشتر در عمق 8 کیلومتر به ثبت رسیده است.

در نصرآباد استان خراسان رضوی زلزله ای به بزرگی 2.7 ریشتر در عمق 12 کیلومتر به ثبت رسیده است، در باشت استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ای به بزرگی 3.6 ریشتر در عمق 10 کیلومتر گزارش شده است، در برزول استان همدان زلزله ای به بزرگی 3 ریشتر در عمق 10 کیلومتر به ثبت رسیده است.

در بروجرد استان لرستان زلزله ای به بزرگی 3.1 ریشتر در عمق 10 کیلومتر به ثبت رسیده است، در میرآباد استان آذربایجان غربی زلزله ای به بزرگی 3.1 ریشتر در عمق 10 کیلومتر گزارش شده است، در بروجرد استان لرستان زلزله ای به بزرگی 2.9 ریشتر در عمق 10 کیلومتر به وقوع پیوسته است.


بیشتر بخوانید: توصيه های ايمنی اورژانس برای زمان زلزله


چهارشنبه 31 مردادماه

در فيروزآباد استان فارس زلزله اى به بزرگى ٢.٦ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر رخ داده است؛ در چالان چولان استان لرستان زلزله اى به بزرگى ٢.٨ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر به وقوع پوسته است، در فارياب استان كرمان زلزله اى به بزرگى ٢.٨ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر به ثبت رسيده است.

در گوهران استان هرمزگان زلزله اى به بزرگى ٣.١ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر گزارش شده است، در بالشت استان كهگيلويه و بوير احمد زلزله اى به بزرگى ٢.٨ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر به ثبت رسيده است، در ياسوج استان كهگيلويه و بويراحمد زلزله اى به بزرگى ٢.٧ ريشتر در عمق ٥ كيلومتر گزارش شده است، در سفيدسنگ استان خراسان رضوي زلزله اى به بزرگى ٢.٧ ريشتر در عمق ٧ كيلومتر به ثبت رسيده است.

در اسالم استان گيلان زلزله اى به بزرگى ٣.٢ ريشتر در عمق ١٨ كيلومتر رخ داده است؛ فارياب استان كرمان زلزله اى به بزرگى ٣.٤ ريشتر در عمق ٨ كيلومتر تجربه كرد، زلزله ديگر اين استان به بزرگى ٢.٩ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر بوده است، بار ديگر زلزله اى به بزرگى ٢.٥ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر در فارياب رخ داد.

درج استان خراسان جنوبى را زلزله اى به بزرگى ٣.٤ ريشتر در عمق ٦ كيلومتر لرزاند؛ در فارياب استان كرمان زلزله اى به بزرگى ٣.٣ ريشتر درعمق ٢٨ كيلومتر به ثبت رسيده است، زلزله ديگر اين استان به بزرگى ٢.٥ ريشتر در عمق ١٠ ميلومتر بوده است، آخرين زلزله اين روز در سروآباد استان كردستان به بزرگى ٣.٣ ريشتر در عمق ٨ كيلومتر بوده است.

پنجشنبه 1 شهریورماه

در قير استان فارس زلزله اى به بزرگى ٢.٦ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر گزارش شده است؛ در ازگله كرمانشاه زلزله اى به بزرگى ٢.٧ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر رخ داده است، در بروجرد استان لرستان زلزله اى به بزرگى ٣.٤ ريشتر در عمق ٧ كيلومتر به وقوع پيوسته است.

در رابر استان كرمان زلزله اى به بزرگى ٤.٧ ريشتر در عمق ٥٠ كيلومتر به ثبت رسيده است؛ در بروجرد استان لرستان زلزله اى به بزرگى ٢.٧ ريشتر در عمق ٨ كيلومتر گزارش شده است، در تازه آباد استان لرستان زلزله اى به بزرگى ٢.٥ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر به وقوع پيوسته است.

در ميرجاوه استان سيستان و بلوچستان زلزله اى به بزرگى ٣.٨ ريشتر در عمق ٨ كيلومترگزارش شده است؛ در جناح استان هرمزگان زلزله اى به بزرگى ٤.٩ ريشتر در عمق ٥ كيلومتر رخ داده است، زلزله ديگر اين استان به بزرگى ٤.٣ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر بوده است.

در حاجى آباد استان هرمزگان زلزله اى به بزرگى ٣.٦ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر رخ داده است؛ در تازه آباد استان كرمانشاه زلزله اى به بزرگى ٢.٨ ريشتر در عمق ٨ كيلومتر به ثبت رسيده است، در بستك استان هرمزگان زلزله اى به بزرگى ٣.٤ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر به وقوع پيوسته است.

در بروجرد استان لرستان زلزله اى به بزرگى ٢.٩ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر گزارش شده است، زلزله ديگر اين استان به بزرگى ٣.٢ ريشتر در عمق ١٧ كيلومتر بوده است، در گيوى استان اردبيل زلزله اى به بزرگى ٢.٨ ريشتر در عمق ٨ كيلومتر به ثبت رسيده است، در ريز استان بوشهر زلزله اى به بزرگى ٢.٧ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر به وقوع پيوسته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبارعلمی ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار