آیت الله دری نجف آبادی در خطبه های نماز عید قربان اراک:

انسان گل سر سبد موجودات است/پیام رهبری به حجاج دارای ۲ بعدوحدت وعظمت اسلام است/آمریکائی‌ها قابل اعتماد نیستند

انسان گل سر سبد موجودات بوده و آزاد مختار ومسئول آفریده شده است اگر از مدار تقوا و مدار حلال و حرام منحرف شود سقوط می کند ودچار انحراف و انحطاط می شود.

  انسان گل سر سبد موجودات است به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک    آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه‌های نماز عید قربان اراک گفت: انسان گل سر سبد موجودات و آزاد مختار ومسئول آفریده شده است و اگر از مدار تقوا و مدار حلال و حرام منحرف شود سقوط می‌کند ودچار انحراف و انحطاط می‌شود.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: این ایام ایام باعظمت امامت و ولایت و حج هم گوشه‌ای از این عظمت و همه این ارزش‌ها در وجود امام است وگاهی امام ابراهیم خلیل علیه السلام است که امتحانات گوناگون از جمله ذبح فرزند را طی می‌کند بعد امام می‌شود وگاهی امام امام حسین علیه السلام است که خودوفرزندانش به قربانگاه می‌روند.

وی با اشاره به اینکه ان شا الله دهه با عظمت امامت و ولایت را قدر بدانیم اضافه کرد: عیدقربان عید بزرگ اسلامی رابه همه مسلمین حجاج و کسانی توفیق شرکت در مراسم عرفه و نماز عید قربان داشتند تبریک می‌گوییم.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه مقام امامت شایسته کسی است که معصوم باشدبرای همین است که خدا به حضرت ابراهیم (ع) گفتند: عهد من به ظالمین نمی‌رسد ادامه داد: در استان مرکزی دیدیم امام خمینی (ره) که جلوه‌ای از عظمت امامت و ولایت است چه تحولی ایجاد کرد و امروزهم رهبری مسیر باعظمت غدیر عاشورا و کربلا را ادامه می‌دهد

وی بابیان اینکه اگرحکومت کریمه باشد این همه ظلم وجنایت در دنیا نمی‌شود ومسلمانان میانمار و یمن کشته نمی‌شوند اظهار کرد: گوهر کرامت این است که امیر المومنین و حضرت زهرا بعد از ۳ روز گرسنگی نان خود را به فقرا می‌دهند.

پیام رهبری به حجاج دارای ۲ بعدوحدت وعظمت اسلام است

امام جمعه اراک پیام رهبری به حجاج را دارای ۲ بعد دانست و بیان کرد: این پیام در درون جهان اسلام پیام وحدت برای همه فرق و مذاهب است که نباید این تفاوت‌ها موجب اختلاف باشدو همه باهم متحد و منسجم باشیم.

وی تصریح کرد: پیام رهبرمعظم انقلاب در بعد بین المللی عظمت دنیای اسلام را اشاره می‌کند که حکام صعودی این موضوع را درک نمی‌کنند و با دشمنان اسلام دوستی دارند و برای این است که وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید عربستان هیچ گاه دشمن ما نخواهد شد.

آمریکائی‌ها قابل اعتماد نیستند

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه آمریکائی‌ها قابل اعتماد نیستندافزود: مصدق وام از آمریکایی‌ها در خواست کرد، اما حتی ۵۰ هزاردلارهم به او ندادند، اما بعد از کودتا به زاهدی ۵۰ میلیون دلار وام دادند.

وی گفت: ما که سر پای خود ایستاده ایم جنگنده می‌سازیم که قطعات آن درداخل ساخته می‌شود می‌توانیم و باید دست افراد فاسد را از امور کوتاه کنیم تا کار‌ها پیش برود وباید باغیرت و اتکا به توان داخلی کشور خودرا آباد کنیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.