رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: تونل انتقال آب از جنوب آذربایجان غربی به دریاچه ارومیه ۳۶ کیلومتر طول دارد و بیش از ۲۳ کیلومتر از آن پایان یافته است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ فرهاد سرخوش رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اشاره پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصدی طرح انتقال آب از جنوب استان به دریاچه ارومیه گفت: طی سال جاری چهار هزار میلیارد ریال برای این طرح اختصاص می‌یابد.
وی با اعلام اینکه تونل طرح انتقال آب از جنوب آذربایجان غربی به دریاچه ارومیه ۳۶ کیلومتر طول دارد، بیان کرد: بیش از ۲۳ کیلومتر از این تونل به اتمام رسیده است.
سرخوش افزود: حفاری توسط ۲ دستگاه مکانیزه /TBM/ از ورودی و خروجی این تونل توسط قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) در حال انجام است.

هزینه  ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای احداث تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه 


رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بخش میانی این تونل نیز در حال حفاری دستی است، ادامه داد: تاکنون ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است.
به گفته وی طبق برنامه ریزی‌ها طرح حفاری تونل برای انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه در سال ۱۳۹۸ به اتمام می‌رسد و با بهره برداری از آن سالانه بیش از ۶۳۰ میلیون مترمکعب آب به پیکره دریاچه منتقل می‌شود.
رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه طرح‌های مهم ستاد احیای دریاچه ارومیه هنوز به بهره برداری نرسیده است، گفت: برخی طرح‌های مهم از جمله طرح انتقال آب از پیرانشهر و انتقال پساب به پیکره دریاچه تا پایان سال ۱۳۹۸ به بهره برداری می‌رسد که نقش بسزایی در احیای نگین آبی آذربایجان خواهد داشت.
وی اضافه کرد: با وجود مشکلات اقتصادی، دولت تا امروز در تامین اعتبار برای طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه عقب نشینی نکرده است.
انتهای پیام/ح


پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصدی تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۱ شهريور ۱۳۹۷
دریاچه ارومیه به جای پارک بهتره تبدیل به باغهای مدرن پسته شود درامد عاید کشور کنند