وزیر جهاد کشاورزی در شوش:

کاهش واردات چوب از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است/افزایش تقاضا عامل اصلی کمبود کود اوره در کشور

وزیر جهاد کشاورزی در بازدیدی که امروز از طرح زراعت چوب و کارخانه پاک چوب در شهرستان شوش بعمل آورد، کاهش واردات چوب را در راستای اقتصاد مقومتی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در بازدید طرح زراعت چوب و کارخانه پاک چوب در شهرستان شوش گفت: کاهش وارادات صنعت چوب، یکی از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی و در راستای اقتصاد مقاومتی است.

وی، توسعه صنعت چوب و درختان از جمله صنوبر و اکالپیتوس در کشور را از جمله برنامه های وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد.

حجتی اذعان داشت: درخت اکالیپتوس دارای ویژگی های خاص خود است که در هر هکتار ارزش آن بیش از 600 میلیون ریال و اسانس آن از ارزش زیادی برخوردار است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه با حمایت مسئولان استانی شاهد توسعه زراعت چوب از جمله اکالپیتوس در خوزستان هستیم، اظهار داشت: در مزرعه تولید اکالپیتوس در شهرستان شوش حدود 600 هکتار از این گونه درختی کاشته شده که یک طرح خوب و مهم است که با سرمایه و تلاش یک کارآفرین ساعی اجرا شده است.

افزایش تقاضا، عامل اصلی کمبود کود اوره

محمود حجتی در ادامه به کمبود کود اوره در ماه های اخیر در کشور اشاره کرد و افزود: تقاضای افزایش قیمت از سوی مدیران پتروشیمی روند توزیع کود اوره را در کشور با مشکل مواجه کرد.

وی اظهار داشت: اکنون 4.5 میلیون تن کود اوره در کشور تولید می شود که نزدیک به 2 میلیون تن آن در داخل کشور مصرف و مابقی صادر می گردد.

حجتی با اشاره به افزایش قیمت ارز و نافرمانی مدیران پتروشیمی از مصوبات و دستورات رئیس جمهوری درخصوص عرضه کود اوره بیان کرد: مدیران پتروشیمی توقع داشتند در این وضعیت ارزی 2 میلیون تن کودی که به مصرف داخل می رسد نیز با قیمت صادراتی عرضه شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: این موضوع باعث شد عرضه کود اوره در خرداد و تیرماه با مشکلاتی در سطح استان ها مواجه شود که خوشبختانه با پشتیبانی دولت و پیگیری مجلس مشکل برطرف شد.

این مقام مسئول اذعان کرد: خوشبختانه یک ماهی است که وضعیت آرام به آرام به حالت تعادل بر می گردد و همکاران ما در جهاد کشاورزی در تلاشند که این عقب افتادگی را جبران نمایند.

وی ایجاد این مشکل در خوزستان را مربوط به کشت تابستانه مثل ذرت عنوان کرد و بیان داشت: امیدواریم این مشکل را در ارتباط با کشت های پاییزه نداشته باشیم.

حجتی تصریح کرد: کشت های پاییزه در مناطق سرد در شهریور آغاز می شود و باید کود مورد نیاز آن ها را نیز تامین کنیم.

انتهای پیام/گ

اجرای اقتصاد مقاومتی با کاهش واردات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.