معاون گردشگری میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: دونرخی شدن اماکن تاریخی در بسیاری از کشور‌های خارجی انجام می‌شود اما از سوی سازمان میراث فرهنکی دسنوری برای دونرخی شدن اماکن تاریخی برای گردشگران خارجی اعلام نشده است.

رشد ۹۴ درصدی گردشگران خارجی خراسان رضوی در مرداد ۹۷

یوسف بیدخوری سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ در در خصوص دو نرخی شدن بلیت اماکن تاریخی برای گردشگران خارجی گفت: هم‌اکنون دستورکاری از سازمان به جهت دونرخی شدن اماکن تاریخی برای گردشگران خارجی اعلام نشده است همچنین به عقیده‌ی من این کار درحال حاضر درالویت‌ها نیست.

وی افزود: زمانی که یک گردشگر برای بازدید مکانی تاریخی حدود ۲ برابر قیمت بپردازد برای کشور منفعت چندانی ندارد، اما اگر تعداد گردشگر بیشتر شود منافع کشور بیشتر و به اقتصاد کشور کمک شایانی خواهد کرد.


سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان  گفت: دونرخی شدن اماکن تاریخی در بسیاری از کشور‌های خارجی  انجام می‌شود، اما باید در نظر گرفت که سال گذشته حدود ۵ میلیون نفر گردشگر خارجی داشته‌ایم که این تعداد قابل مقایسه با میزان گردشگران کشور‌های اطراف نیست لذا در حال حاضر بایستی سیاست‌های مشوق در عرصه گردشگری را لحاظ کنیم.

بیدخوری افزود: زمانی واحد‌های اقامتی دو نرخی بود که درحال حاضر این دونرخی بودن برای گردشگران خارجی مطرح نیست از این جهت به باتوجه به سیاست جذب گردشگر خارجی در شرایط فعلی؛ این سیاست مطرح نخواهد بود


مردم از واحد‌های اقامتی مجاز استفاده کنند


وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های اقامتی بسیار خوبی در استان و شهر مشهد وجود دارد، ادامه داد: باتوجه به اینکه در استان و همچنین به طور ویژه درمشهد ظرفیت‌های خوبی به جهت اقامت وجود دارد از این جهت گردشگران بایستی از واحد‌های مجاز که دارای پروانه بهره‌برداری و نرخ‌نامه هستند، استفاده کنند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: واحد‌های غیرمجازی وجود داشته که با قیمت پایین‌تری نسبت واحد‌های مجاز خدمات ارائه می‌دهند که بعضا این واحد‌های غیرمجاز برای گردشگران مشکلاتی ایجاد کرده است لذا درخواست ما از مردم این بوده که حتما از واحد‌های اقامتی مجاز استفاده کنند.

انتهای پیام//ف. ن.





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.