نماینده مردم تنگستان و دشتی در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون بسیاری از مدیران شرکت‌های گاز و پتروشیمی منطقه پارس جنوبی غیر بومی هستند.

اکثر مدیران شرکت‌های گاز و پتروشیمی منطقه پارس جنوبی غیر‌بومی‌اندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید کمال‌الدین شهریاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در تنگستان با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های عمران شهری و روستایی تنگستان و دشتی اظهار داشت: مدیریت کارآمد نقش مهمی در توسعه و پیشرفت منطقه و شهرستان دارد و عقب نگه داشته شدن تنگستان و دشتی یکی از دلایل آن انتخاب مدیریت ناکارآمد بوده است.

وی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام یکی از اولویت‌ها است خاطر نشان کرد: همه طرح‌های عمرانی نیمه تمام استان بوشهر به سبب کمبود منابع اعتباری دولتی دچار وقفه شده و با کندی پیش می‌رود.

نماینده مردم تنگستان و دشتی در مجلس با بیان اینکه حجم بسیار زیادی از پروژه‌ها در کشور نیمه تمام است تصریح کرد: اعتبارات محدود دولتی نمی‌تواند جوابگوی تکمیل آن‌ها باشد چراکه با این اعتبارت تا ۵۰ سال دیگر تکمیل نمی‌شود.

شهریاری با بیان اینکه بخشی از پروژه‌های تنگستان و دشتی با اعتبارات وزارت نفت تکمیل می‌شود گفت: برای تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از اعتبارات وزارت نفت و اعتبارات ملی کمک گرفته می‌شود به گونه‌ای که ساخت این طرح‌ها اکنون تسریع یافته است.

وی، با اشاره به نقش انتصاب نیرو‌های بومی در پست‌های مدیریتی افزود: از انتصاب نیرو‌های بومی در پست‌های مدیریتی حمایت می‌شود، ولی اکنون بسیاری از مدیران شرکت‌های گاز و پتروشیمی منطقه پارس جنوبی غیر بومی هستند که بخشی از مشکلات اشتغال در این صنایع به سبب مدیریت غیربومی است و با بومی شدن مدیران این صنایع اشتغال روان می‌شود.

نماینده مردم تنگستان و دشتی در مجلس افزود: اگر جابه‌جایی در مدیریت منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی بخواهد صورت بگیرد باید از نیرو‌های بومی قابل و شایسته استفاده کرد.

شهریاری سهم نیرو‌های اشتغال در دشتی و تنگستان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: نرخ اشتغال در این دو شهرستان در دو سال گذشته افزایش یافته به گونه‌ای که نرخ بیکاری در تنگستان از ۱۸.۱ درصد به زیر ۱۸ درصد و دشتی از ۱۵.۲ درصد به کمتر از ۱۵ درصد رسیده است.

شهریاری به لایحه منطقه آزاد اشاره کرد و گفت: با بررسی طرح‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید در تمام کشور این مناطق ایجاد شود که از کلیات این طرح‌ها و لوایح موافق نیستم.

انتهای پیام/م

از انتصاب نیرو‌های بومی در پست‌های مدیریتی حمایت می‌شود

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.