معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد این کشور در حال تدارک مقدمات سفر رئیس‌جمهور روسیه به عربستان سعودی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، چند خبرگزاری از قول میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه، روز جمعه اعلام کردند این کشور در حال تدارک مقدمات سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به عربستان سعودی است. گزارش‌ها حاکی است پوتین از سوی ملک سلمان، پادشاه عربستان، دعوتنامه‌ای برای سفر به این کشور دریافت کرده است.

این خبرگزاری‌ها اعلام کرده اند زمان انجام این سفر، به زمان‌بندی کاری پوتین بستگی خواهد داشت.

معاون وزیر خارجه روسیه درباره مسائل احتمالی مورد مذاکره در این سفر، و نیز زمان ارسال دعوتنامه از جانب ریاض به پوتین اظهار نظر نکرده است.

بوگدانوف اعلام کرد: «مشغول انجام اقدامات برای این سفر هستیم. زمان‌بندی آن، به برنامه زمانی رئیس جمهور بستگی خواهد داشت.»

وی درباره زمان این سفر سخنی بیان نکرد.

او افزود: «تصمیم نهایی با دولت خواهد بود. اما به نظر من، به طور منطقی این سفر انجام خواهد شد. رئیس جمهور از ملک سلمان دعوتنامه دریافت کرده است.»

روسیه و عربستان سعودی، که متحد آمریکا در خاورمیانه محسوب می‌شود، در موضوع کاهش تولیدات نفتی در میان کشورهای عضو اوپک و دیگر کشورها صادرکننده نفت، همکاری نزدیکی داشته اند.

ملک سلمان در ماه اکتبر سال 2017، به روسیه سفر و با ولادیمیر پوتین دیدار کرد. این نخستین سفر یک پادشاه عربستان به روسیه محسوب می‌شود.

در ماه ژوئیه نیز محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، در نخستین بازی جام جهانی فوتبال، در جایگاهی در نزدیکی پوتین نشست.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار