امام جمعه موقت بردخون گفت: با همه وعده‌های مسئولان، اسکله خور خان بردخون افتتاح نشد.

وعده افتتاح اسکله خورخان محقق نشدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام محمدجواد عاشوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بردخون اظهار کرد: با فراهم کردن زمینه زیارت محرومان، رفع گرفتاری از مردم، سرپرستی یتیمان، امر به معروف و نهی از منکر، سیرکردن گرسنگان و روزه گرفتن در گرمای شدید با پیامبران و اولیا محشور شویم.

وی با گرامیداشت شهادت سیدعلی اندرزگو و تبریک میلاد حضرت امام هادی به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و گفت: سال قبل در زمینه تجهیزات و امکانات بهداشتی درمانی و ضرورت تعامل داروخانه شهر و داروخانه مرکز بهداشتی درمانی پیگیری شد، اما تاکنون تعاملی ایجاد نشده است.

عاشوری با تاکید بر احرای مراسم پرشور در منطقه و اثبات ولایتمداری، ابراز داشت: به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر هفته اول شهریور به نام هفته دولت نامگذاری شد، زیرا این بزرگواران اوضاع کشور را ساماندهی کردند.

امام جمعه بردخون با بیان اینکه دو شهید دولت را الگوی خود قرار دهیم، تصریح کرد: ساده زیستی، دوری از اشرافیگری و تجملات، ولایتمداری، بصیرت سیاسی، مردم داری و خدمتگزاری از خصوصیات این شهیدن است.

در خدمت به مردم مسابقه دهیم

خطیب جمعه بردخون با اشاره به اینکه ریاست در این شهیدان تأثیر نداشت، گفت: برخی وقتی به پستی می‌رسند به تجملات رو می‌آورند و به فکر خانواده و حزب و گروه خود هستند و از مردم فاصله می‌گیرند.

وی افزود: در خدمت به مردم مسابقه دهیم و با روحیه جهادی به مردم خدمت کنیم، اما اکنون بخش زیادی از مدیریت‌ها تنبل شده است.

عاشوری صداقت در مسئولیت را مهم دانست و گفت: اعتماد مردم به مسئولان و نظام کم شده، این اعتماد را برگردانید و با وجود وعده‌های دروغین و تبلیغاتی مانند اشتغال، مردم وعده‌ها را باور ندارند.

امام جمعه بردخون ادامه داد: صیادان انتظار داشتند اسکله خور خان در هفته دولت افتتاح شود و با وجود اینکه همه روستا‌های ساحلی دارای اسکله تجاری و صیادی هستند بردخون بعد از ۴۰ سال عمر انقلاب درگیر شعار و وعده غیر عملی هستند.

انتقاد از رواج صید ترال

امام جمعه بردخون با انتقاد از رواج صید ترال که باعث بیچارگی صیادان بردخون شده، خاطرنشان کرد: سه پل در جاده کناری و در مسیر جاده کناری به بردخون احداث شده، اما پس از ۶ ماه تا هنوز آسفالت نشده است.

عاشوری تریبون نماز جمعه را محلی برای بیان مشکلات و خواسته‌های مردم خواند و گفت: برخی مسئولان از بیان انتقادات دلگیر می‌شوند، اما ضرورت حضور مسئولان در بین مردم وجود دارد و کاهش تجملات و خرج‌های اضافی اقدام پسندیده‌ای است.

وی با تقدیر از برپایی میز خدمت در منطقه، ابراز داشت: نگاه و دید مسئولان نسبت به بردخون تغییر کند چرا که تزریق اعتبارات قطره چکانی چاره کار نیست، البته مشکل در همه دولت‌ها بوده که دیدگاه مسئولان شهرستان دیر به بردخون مناسب نیست.

امام جمعه بردخون خاطرنشان کرد: وزیر قبلی ورزش و جوانان قول احداث سالن بانوان بردخون را داد، اما این سالن در شهر دیر احداث شد و این تضییع حقوق مردم است و مردم نگران و دلخورند که این نگاه باید تغییر کند و بردخون با وسعت کم باید گلستان شود.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: صدای مردم ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.