انصاری راد با اشاره به اینکه باید به دنبال پیشگیری برویم چرا که آسیب های اجتماعی برای فرد و جامعه زحمت ایجاد می کند، گفت: افرادی دچار این آسیب های اجتماعی می شود که افرادی بیکار و بی بند و بار هستند و این مسئله باید در معلمان و دانشجومعلمان مورد توجه قرار دهیم و آنها این مباحث را به خوبی دریابند تا بتوانند دانش آموزان را خوب تربیت کنند.
سرپرست مدیریت پردیس های استان تهران تصریح کرد: قرار است دانش آموزانی که شهروندانی مناسب، سازگار و هماهنگ با هنجارهای اجتماعی هستند، در کشور داشته باشیم و نیازمند این هستیم که تربیت معلم را از طریق دانشگاه فرهنگیان گسترش دهیم.
انصاری راد بیان کرد: تصور بر این است که در بیرون از سازمان های تربیتی همه می توانند معلم می شوند اما در واقع اینگونه نیست؛ معلمی نقش اساسی روی دانش آموزان ایفا می کند تا آنها را در شرایط فرهنگی که نظام، انقلاب اسلامی و هنجارهای جامعه است داشته باشد.
وی اظهار کرد: ما براساس آموزه های خود و کشور دانش آموزان را تربیت می کنیم، پس برای جلوگیری از رفتارهای نا به هنجار در جامعه و فضای مجازی باید این آموزه ها مورد توجه قرار گیرد.
انصاری راد تاکید کرد: سعی کنیم شرایط را طوری ایجاد کنیم که بیشترین پذیرش را از طریق دانشگاه فرهنگیان داشته باشیم تا مشکلات آسیب های اجتماعی و فضای مجازی خانواده ها را دچار مشکل نکند.
۳۰ درصد بار کاری دانشگاه بر عهده روانشناسان است
مصطفی عرب مدیر کل امور مشاوره، بهداشت دانشگاه فرهنگیان در ادامه همایش اظهار کرد: در بزرگ ترین و مهم ترین و تربیت محورترین دانشگاه کشور که به نوعی وظیفه حساس به دنبال دارد، از نظر روانشناسی بسیار فقیر هستیم.
وی ادامه داد: آنچه امروز نیاز داریم جامعه شناسی و تلفیق با روانشناسی برای دانشگاه معظمی به نام تربیت معلم است، در کشور معضلی به نام روانشناسی داریم.
بین ما و بچه هایمان ۲۵۰۰ سال فاصله است
وی ادامه داد: ملاک اگر مطالعات استراتژیک جامعه غرب و ۲۸ کشور پیشرفته اروپایی باشد بین ما و بچه هایمان ۲۵۰۰ سال فاصله است و چطور باید بین این نسل ها ارتباط پیدا کنیم و اعوجاج ها و مشکلات آنها را کاهش دهیم.
عرب تصریح کرد: اگر مدعی هستیم صاحب فرهنگ فاخر، دینی معظم و تمدنی فراتر از آنچه دیگران دارند، هستیم باید مدلی نشان دهیم که بتوان مطالب و خدماتی داشته باشیم که مردم آن را بشناسند اما مردم امروز به شعار زدگی مبتلا هستند.
عرب با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ درصد از بار مسئولیت دانشگاه ها بر عهده روانشناس هاست، گفت: باید کاری کنیم تا مرجعیت خود را پیدا و به رفع مشکلات موجود در جامعه کمک کنیم.
وی اظهار کرد: همه ما مسئول هستیم جایگاه دانشگاه را به جایگاهی که محل رجوع واقعی باشد تغییر دهیم بنابراین در دانشگاه فرهنگیان باید به کارهای گروهی و آموزش های ضروری حرکت کنیم.
انتهای پیام/