انصاری راد سرپرست مدیریت پردیس‌های استان تهران گفت: وقتی دیدیم جامعه دچار مسائل تربیتی شده است به تربیت معلم روی آوردیم.

مسائل تربیتی در کشور دچار مشکل شده استبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همايش آسيب‌های نوپديد در فضای مجازی؛ تهديدها و فرصت‌ها با حضور انصاری راد سرپرست مدیریت پردیس های استان تهران صبح امروز در پرديس نسيبه دانشگاه فرهنگيان برگزار شد.

در این مراسم انصاری راد با اشاره به اهمیت دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: در کشور به دلیل اینکه کمتر به آموزش و پرورش به عنوان نهاد اصلی تعلیم و تربیت توجه شده است، با مشکلاتی در امور تعلیم و تربیتی روبه رو  هستیم.

وی ادامه داد: وقتی دیدیم مسائل تربیتی دچار مشکل شده است، بعد از چند سال به تربیت معلم روی آوردیم تا انجام رفتارهای به هنجار و تداوم آن را در دستور کار قرار دهیم؛ باید معلمان خوب در اختیار آموزش و پرورش باشد چرا که توسعه هر جامعه به آموزش و پرورش جامعه بر می گردد و برای دستیابی به این مهم باید متولیان و معلمان خوبی تربیت کنیم.

انصاری راد بیان کرد: باید به تربیت معلمانی بپردازیم که شرایطی فراهم کنند تا رفتارهای سالم و هماهنگ با هنجار های اجتماع بروز و ظهور کند بنابراین باید معلمان را به خوبی تربیت کنیم.

سرپرست مدیریت پردیس های استان تهران تصریح کرد: با دانشجو معلمان چهار سال کار علمی و مهارتی و نگرشی انجام می دهیم تا آنها صلاحیت علمی و فناوری را کسب کنند و به گونه ای نباشد که دانش آموزان از نظر فناوری از معلمان فراتر باشد.

تربیت در طول دهه اخیر دچار اشکال است

وی افزود: تربیت در طول دهه اخیر دچار اشکال است و کمبودهایی در آن می بینم که دلایل متعددی دارد که شاید فرزند سالاری عامل ایجاد آن باشد چرا که نسل های گذشته دچار این آسیب ها نشدند و اینها مواردی است که باید مورد توجه قرار دهیم.

انصاری راد با اشاره به اینکه باید به دنبال پیشگیری برویم چرا که آسیب های اجتماعی برای فرد و جامعه زحمت ایجاد می کند، گفت: افرادی دچار این آسیب های اجتماعی می‌ شود که افرادی بیکار و بی بند و بار هستند و این مسئله باید در معلمان و دانشجومعلمان مورد توجه قرار دهیم و آنها این مباحث را به خوبی دریابند تا بتوانند دانش آموزان را خوب تربیت کنند.

سرپرست مدیریت پردیس های استان تهران تصریح کرد: قرار است دانش آموزانی که شهروندانی مناسب، سازگار و هماهنگ با هنجارهای اجتماعی هستند، در کشور داشته باشیم و نیازمند این هستیم که تربیت معلم را از طریق دانشگاه فرهنگیان گسترش دهیم.

انصاری راد بیان کرد: تصور بر این است که در بیرون از سازمان های تربیتی همه می توانند معلم می شوند اما در واقع اینگونه نیست؛ معلمی نقش اساسی روی دانش آموزان ایفا می کند تا آنها را در شرایط فرهنگی که نظام، انقلاب اسلامی و هنجارهای جامعه است داشته باشد.

وی  اظهار کرد: ما براساس آموزه های خود و کشور دانش آموزان را تربیت می کنیم، پس برای جلوگیری از رفتارهای نا به هنجار در جامعه و فضای مجازی باید این آموزه ها مورد توجه قرار گیرد.

انصاری راد تاکید کرد: سعی کنیم شرایط را طوری ایجاد کنیم که بیشترین پذیرش را از طریق دانشگاه فرهنگیان داشته باشیم تا مشکلات آسیب های اجتماعی و فضای مجازی خانواده ها را دچار مشکل نکند.

۳۰ درصد بار کاری دانشگاه بر عهده روانشناسان است

مصطفی عرب مدیر کل امور مشاوره، بهداشت دانشگاه فرهنگیان در ادامه همایش اظهار کرد: در بزرگ ترین و مهم ترین و تربیت محورترین دانشگاه کشور که به نوعی وظیفه حساس به دنبال دارد، از نظر روان‌شناسی بسیار فقیر هستیم.

وی ادامه داد: آنچه امروز نیاز داریم جامعه شناسی و تلفیق با روانشناسی برای دانشگاه معظمی به نام تربیت معلم است، در کشور معضلی به نام روانشناسی داریم.

بین ما و بچه هایمان ۲۵۰۰ سال فاصله است

وی ادامه داد: ملاک اگر مطالعات استراتژیک جامعه غرب و ۲۸ کشور پیشرفته اروپایی باشد بین ما و بچه هایمان ۲۵۰۰ سال فاصله است و چطور باید بین این نسل ها ارتباط پیدا کنیم و اعوجاج ها و مشکلات آنها را کاهش دهیم.

عرب تصریح کرد: اگر مدعی هستیم صاحب فرهنگ فاخر، دینی معظم و تمدنی فراتر از آنچه دیگران دارند، هستیم باید مدلی نشان دهیم که بتوان مطالب و خدماتی داشته باشیم که مردم آن را بشناسند اما مردم امروز به شعار زدگی مبتلا هستند.

عرب با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ درصد از بار مسئولیت دانشگاه ها بر عهده روانشناس هاست، گفت: باید کاری کنیم تا مرجعیت خود را پیدا و به رفع مشکلات موجود در جامعه کمک کنیم.

وی اظهار کرد: همه ما مسئول هستیم جایگاه دانشگاه را به جایگاهی که محل رجوع واقعی باشد تغییر دهیم بنابراین در دانشگاه فرهنگیان باید به کارهای گروهی و آموزش های ضروری حرکت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار