ماهانه ٢۴۰ عمل سنگ کلیه در بخش اورولوژی بیمارستان پیمانیه جهرم انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ خروج سنگ کلیه بدون برش "PCNL" و سنگ شکنی درون اندامی "TUL" از عمل‌های شایع بخش اورولوژی بیمارستان پیمانیه است که در این بخش ماهانه ٢۴۰ عمل PCNL و TUL انجام می‌شود.

قهرمان بمانا معاون درمان دانشگاه جهرم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: بخش اورولوژی بر بیماری‌های دستگاه ادراری تمرکز دارد و این بخش دارای سه پزشک متخصص است که در آن ماهانه ٢۴۰ عمل PCNL و TUL انجام می‌شود.

به گفته وی، از دیگر عمل‌هایی که در این بخش صورت می‌گیرد عمل تراشیدن پروستات با لیزر"TURP" و برداشتن کامل پروستات است.

بمانا ادامه داد: در بخش اورولوژی بیمارستان پیمانیه جهرم ماهانه ٢۰ عمل TURP و ۵ عمل برداشتن کامل پروستات صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به ضریب اشغال تخت‌ها در این بخش، گفت: ضریب اشغال تخت‌ها ماهانه ٧۰ درصد است و بیشتر مراجعه کنندگان از مرکز استان، شهرستان‌های اطراف و استان‌های دیگر، چون هرمزگان، خوزستان، یزد، کرمان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و حتی شمال کشور هستند.

معاون درمان دانشگاه با اشاره به خدمات بخش اورولوژی بیمارستان پیمانیه جهرم گفت: مراقبت‌های قبل و بعد از عمل مانند دریافت سرم، دادن آنتی بیوتیک، چک کردن هموگلوبین اورژانسی بیمار و آموزش‌های لازم در خصوص چگونگی نحوه مراقبت از سوند ادرار در خانه از خدماتی است که توسط پرستاران این بخش انجام می‌شود.

بمانا بیان کرد: بخش اورولوژی بیمارستان پیمانیه جهرم دارای ۱۵ پرستار است که در سه شیفت خدمت می‌کنند و خدمات خوب پزشکان متخصص و پرستاران این بخش باعث رضایت مراجعه کنندگان شده است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ر

برچسب ها: علوم پزشکی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار