فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شرق کشور گفت:این سازمان عظیم،مأموریتی به گستردگی وسعت آسمان جمهوری اسلامی ایران دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ؛امیر سرتیپ عباسی تجدد ارشد نظامی ارتش آجا در خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری گفت:گروه های تکفیری و سلفی در تمامی کشورهای پیرامونی در حال فعالیت هستند اما به برکت بیداری و هوشیاری مردم و با پشتوانه رهبری مدبر و آگاه و فعالیت های شبانه روزی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران جرئت جسارت به ایران را ندارند.

وی افزود:فرزندان ملت در ارتش مکتبی و ولایتی در مقابل هر تعرضی به مرزهای کشور همچون مشتی آهنین یا به تعبیر قرآن بنیان مرصوص بوده و حضوری ولایت محور در همه عرصه های تکلیفی و مأموریتی داشته و خواهند داشت.

امیر سرتیپ عباسی تجدد گفت:فرمانده معظم کل قوا با هدف تقویت جایگاه پدافند هوایی در دهم شهریور سال ۸۷ فرمان استقلال و تشکیل پدافند هوایی را صادر کرده و پدافند هوایی را از نیروهوایی ارتش جدا کردند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شرق کشور افزود:پدافند هوایی به عنوان یک یگان فرا نیرویی هدایت عملیات پدافند هوایی کلیه یگان های پدافند هوایی نیروهای مسلح اعم از ارتش،سپاه،بسیج و نیروی انتظامی را برعهده دارد.

وی اظهار کرد:کشف هرگونه اهداف پرنده،شناسایی و تشخیص دوست از دشمن،رهگیری هواپیمای دشمن،درگیری و انهدام هواپیمای دشمن از جمله مأموریت های اصلی پدافند هوایی است.

امیر سرتیپ عباسی تجدد گفت:پدافند هوایی مأموریت دائمی دارد تا همه پرواز ها را از لحظه ورود تا زمان خروج از کشور رصد نماید که این مأموریتی مستمر و بدون تعطیلی است که مجاز نیست حتی به واسطه اختلال فنی در سیستم ها و تجهیزات لحظه ای متوقف شود.

ارشد نظامی ارتش آجا در خراسان جنوبی افزود:پدافند هوایی در ۸ سال دفاع مقدس با استقرار در پالایشگاه ها،تلمبه خانه ها،پتروشیمی ها،نیروگاه ها، پایانه های نفتی،اسکله ها،کارخانه جات، ذوب آهن و بر روی ناو ها و نفت کش ها نقش مؤثری در تأمین امنیت و حفظ و حراست از منابع درآمدی کشور ایفا کرد.

امیر سرتیپ عباسی تجدد بیان کرد:در زمان جنگ علیرغم هزار و ۳۷۷ مورد حمله به نفتکش های حامل نفت ایران،تعداد ۳ هزار و ۱۴۵ نفتکش تحت حفاظت پدافند هوایی به سلامت از تنگه هرمز عبور کردند و ۵۵ فروند هواپیمای دشمن ساقط شدند.

ارشد نظامی ارتش آجا در خراسان جنوبی تصریح کرد:در عملیات والفجر در طول ۲۰ روز ۱۳۵ هواپیمای دشمن ساقط شدند و ۸۲ تیر موشک هاک شلیک شد که ۵۲ تیر به هدف اصابت کرد.

وی اضافه کرد:در ۸ سال دفاع مقدس پدافند هوایی علاوه بر سرنگونی ۶۰۵ هواپیما و ۶۷ فروند بالگرد دشمن سه بار نیروی هوایی عراق را نابود کرد و تعداد ۵۹ خلبان عراقی را نیز اسیر کرد.

امیر سرتیپ عباسی تجدد گفت:مجموع تجاوزات کشف شده عراق توسط سازمان پدافندی در ۳ سال آخر جنگ ۹۸ هزار و ۷۹۲ مورد بوده است که با واکنش به موقع و تاکتیکی سامانه های پدافندی خنثی شدند.

ارشد نظامی ارتش آجا در خراسان جنوبی افزود:همچنین در ۸ سال دفاع مقدس از مجموعه پدافند هوایی ۴۰۰ نفر پایور و۶۰۰ نفر وظیفه به شهادت رسیدند.

وی گفت:هم اکنون پدافند هوایی در طراحی و تولید اکثر نیازمندی ها و تسحیلات دفاع هوایی اعم از سامانه پیشرفته راداری در بردها و فرکانس های متنوع،سامانه های موشکی پیشرفته بومی در بردهای مختلف،سامانه های توپخانه ای دقیق و پرحجم مجهز به فناوری جدید ، سامانه فرماندهی و کنترل تاکتیکی و غیره به خودکفایی رسیده است و از نظر قدرت دفاعی هوایی در سطح چند کشور طراز اول محسوب می شویم.

انتهای پیام/غ

ایران چون جزیره ای امن و آرام در اقیانوسی متلاطم

 

برچسب ها: ارتش ، پدافند هوایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
سلام باتشکر از گرامیان
ایکاش عکس مناسب تر میگزاشتید