معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در رشت گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور توسعه می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مهرداد تقی زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی امروز در نشست شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گیلان که با حضور متولیان همه سازمان‌ها و ادارات مرتبط با حمل و نقل، بنادر و دریانوردی، هواشناسی، بنیاد مسکن، شهرداری‌ها و همچنین راه و شهرسازی در رشت تشکیل شد گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی درون و برون شهری در کشور توسعه می‌یابد.

وی با بیان اینکه توسعه و تقویت حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی از مهمترین استراتژی‌های وزارت راه و شهرسازی است افزود: لازمه توسعه در حوزه راه در مقایسه با کشور‌های موفق توجه و توسعه حمل و نقل ریلی است.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی همچنین در باره ایمنی راه‌های کشور گفت: در حال حاضر وضعیت صنعت حمل و نقل ایران با توجه به قیمت پایین سوخت، محدودیت شبکه ریلی، قیمت بالای خودرو‌ها و محدویت امکانات حمل و نقل هوایی مناسب در مقایسه با کشور‌های توسعه یافته درجایگاه مناسبی قراردارد اگرچه به این روند به معنای این نیست که ایمنی راه‌های کشور خوب است.

همچنین در این نشست تخصصی، علی خاوری سرپرست اداره کل راه و شهرسازی و رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گیلان گفت: گیلان بیش از ۱۰ هزار کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی – فرعی و روستایی دارد.

وی افزود: گیلان در حوزه طول راه‌ها رتبه ۱۶ و در ترافیک جمیعتی رتبه ۳ کشور را دارد.

 

انتهای پیام/م.ع

ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور توسعه می‌یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.